قدس آنلاین- بیرجند: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: در 6ماه نخست امسال سه هزار و 58 نفر به مراکز مشاوره پلیس استان مراجعه کردند که 45 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش دارد.

مراجعه بیش از 3هزار نفر به مراکز مشاوره پلیس در خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، سرهنگ سیدمحمدرضا سرفرازی اظهار داشت: در این مدت هزار و  755 نفر به واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتریها و هزار و 303 نفربه مرکز مشاوره آرامش مراجعه کردند.  

وی با بیان اینکه با تلاش مددکاران اجتماعی 83 درصد پرونده‌های ارجاع شده به واحدهای مشاوره کلانتریها منجر به مصالحه شده است افزود: مراکز مشاوره پلیس با هدف ایجاد رابطه صمیمی و اعتمادآمیز بین پلیس و مردم، شناسایی زمینه‌های رفتاری ناهنجاریهای اجتماعی و جرایم  و ایجاد فرهنگ مشاوره در بحرانهای زندگی راه‌اندازی شده‌اند و خدمات مشاوره‌ای که در این مراکز ارائه می‌شود شامل مشاوره روانشناختی و خانواده، انتظامی، مددکاری اجتماعی، روان سنجی است.

سرفرازی افزود: مرکز مشاوره و واحدهای مددکاری اجتماعی در فرماندهی انتظامی استان با آموزش مهارتهای زندگی و رفتاری برای افزایش سازگاری افراد با شرایط جدید محیطی، بررسی علل وقوع جرایم و آسیبهای اجتماعی، تحلیل روانشناختی مجرمان خاص در ارتقای بهداشت روانی افراد جامعه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

وی عمده‌ترین موضوع مورد رسیدگی در دوایر مددکاری کلانتریها را مربوط به دعوای خانوادگی دانست و گفت: خانواده بنیادی‌ترین واحد اجتماعی است که سلامت اعضای آن تضمین کننده سلامت جامعه است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان درباره مشاوره‌های روانشناختی توضیح داد: مشاوره فردی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی و ازدواج، مهارت‌های مدیریت استرس، روابط بین فردی، تفکر نقاد، حل مسأله، مقابله با خلق و خوی منفی، مدیریت زمان، مدیریت خشم از جمله خدماتی است که در مراکزمشاوره پلیس به عموم مردم ارائه می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.