قدس آنلاین- تبریز: نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه انتشار توصیه مقام معظم رهبری به رئیس دولت سابق در خصوص عدم کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری، محبتی در حق جریان عدالت‌گرا بود.

انتشار توصیه مقام معظم رهبری به رئیس دولت سابق، محبتی در حق جریان عدالت‌گرا بود/ 2 کاندیدای ذخیره هاشمی برای ریاست جمهوری

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جریان عدالت‌محور با فصل‌الخطاب دانستن توصیه مقام معظم رهبری اکنون فرصت کافی در خصوص معرفی کاندیدا برای شرکت در انتخابات را دارد.

استاندار دولت سابق در آذربایجان‌شرقی در مورد دلایل توصیه رهبر انقلاب گفت: این توصیه به منزله نهی از بازگشت به گذشته بود و مختص رئیس جمهور سابق نبوده و در مورد همه روسای جمهور پیشین و کاندیداهای ادوار گذشته ریاست جمهوری صدق می‌کند.

وی با اشاره به رهنمودهای پیشین مقام معظم رهبری تاکید کرد: معظم‌له اعتقاد راسخی به زایش و رویش مدیران آتی کشور در بستر نیروهای انقلابی و اسلامی دارند، از اینرو بر این باورم که توصیه ایشان منجر به حضور چهره‌ای انقلابی، اسلامی و خدمتگذار مردم در پست ریاست جمهوری خواهد شد.

تغییر آرایش صف‌بندی‌های سیاسی کشور پس از انتشار توصیه مقام معظم رهبری

عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در خصوص تغییر آرایش صف‌بندی‌های سیاسی کشور پس از انتشار توصیه مقام معظم رهبری، گفت: مفهوم واقعی این توصیه از سوی جریان اصلاحات درک نگردیده و از طرف دیگر در رجل سیاسی مسبب تغییرات رفتاری شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت کوتاه، رفتار رئیس مجلس شورای اسلامی در حمایت صِرف از دولت متحول شده چرا که بر این باورند نماینده جریان فکری نزدیک به ایشان نیز می‌تواند در انتخابات حضور داشته باشد و از طرف دیگر دولتمردان این توصیه را به مفهوم حمایت از دولت تلقی کرده‌اند.

دولتمردان اکنون رفتاری از موضع قدرت در پیش گرفته‌اند

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی دستور به یک باره رئیس جمهور مبنی بر حذف کارت‌های سوخت و سخنان وزیر امورخارجه در جلسه علنی هفته گذشته مجلس شورای اسلامی را نشانه‌هایی از تغییر رفتار دولتمردان دانست و گفت: دولتمردان اکنون رفتاری از موضع قدرت در پیش گرفته‌اند که منجر به بروز خطاهایی از جانب آنها خواهد شد.

وی با بیان اینکه البته بخشی از جریان حامی دولت از انتشار توصیه مقام رهبری دچار واهمه شده‌اند چرا که احتمال دارد توصیه‌ای از این نوع در خصوص کاندیدای آنها نیز صورت گیرد، اضافه کرد: بر همین اساس آقای هاشمی سعی دارد آقایان جهانگیری و ظریف را از اکنون به عنوان کاندیداهای ذخیره این جریان مطرح کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص کاندیدای جریان وابسته به گفتمان عدالت‌محور گفت: در فضای سیاسی کشور چهره‌هایی جدید که دارای مشخصه‌های انقلابی، اسلامی و خدمتگذار محض باشند بیش از دو سه نفر نیست و بی‌شک یکی از آنها کاندیدای این جریان خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.