سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه عربستان از عهده پذیرش ۲ میلیون نفر بر نمی‌آید، گفت: در ایام اربعین ما پذیرای ۱۰ میلیون نفر هستیم و در تلاشیم تا زیارت این افراد به بهترین نحو انجام شود.

عربستان حتی از عهده پذیرش ۲میلیون نفر برنمی‌آید / در اربعین میزبان 10 میلیون زائر هستیم / ویزای عراق افزایش نداشته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، راجح صابر عبود الموسوی در نشست هماهنگی اربعین که امروز در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار داشت: این قول را می‌دهم که در مرز شلمچه از سمت عراق که نقطه مهمی است یک مرز با ساختار خوب و در شان زائران ساخته شود.

وی با بیان اینکه مرز عراق به ایران از سمت شلمچه مهمترین و بدترین مرز هست، عنوان کرد: سمت عراقی این مرز در حد روابط ایران و عراق نیست و در آینده برای این قسمت از مرز یک ساختار خوب ایجاد می‌کنیم.

سفیر عراق در ایران روابط ایران با عراق را بسیار مهم و خوب ارزیابی کرد و گفت: اربعین یک حادثه بزرگ است تا حدی که رهبر انقلاب اسلامی آن را یک معجزه می‌داند و باید دست به دست هم دهیم تا امسال نیز همانند گذشته این مراسم به خوبی برگزار شود و نیز شاهد هیچ اتفاق و حادثه‌ای هر چند کوچک در این رخداد نباشیم.

وی با اشاره به اینکه عربستان از عهده پذیرش 2 میلیون نفر بر نمی‌آید، اظهار کرد: در ایام اربعین ما پذیرای 10 میلیون نفر هستیم و تلاش می‌کنیم تا زیارت این افراد به بهترین نحو انجام شود.

موافق انتقال کنسولگری از اهواز به خرمشهر هستیم/ ویزای عراق با همان قیمت قبلی صادر می‌شود

الموسوی افزود: در بودجه سال 2016 به من حق خرید هیچ قطعه و وسیله‌ای داده نشده و با این وجود چطور می‌توانیم 12 کنسولگری جدید را در ایران ایجاد کنیم؛ ایران درباره این موضوع به ما کمک کند تا کنسولگری‌های جدید ایجاد شود.

وی افزود: موافق انتقال کنسولگری عراق از اهواز به خرمشهر هستیم و پیشنهاد می‌کنیم این درخواست به وزارت امور خارجه ایران داده شود.

سفیر عراق در ایران با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها، نهادها، ادارات و ارگان‌ها در عراق آمادگی کامل را برای پذیرش زوار اربعین دارند، اعلام کرد: ویزای عراق نیز هیچ افزایش نرخی نداشته و با همان قیمت قبلی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه درخواست‌هایی مبنی بر افزایش زمان ویزای زیارتی مطرح می‌شود، عنوان کرد: مساحت کربلا کم است و توان میزبانی تعداد زیاد زوار را ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.