قدس آنلاین- بیرجند:مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۳۰ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی که شامل ۷۲ درصد از جمعیت استان است زیر چتر حمایتی بیمه سلامت هستند.

530هزار نفراز مردم خراسان جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

حسین خوبان در گفت‌وگو با خبرنگارقدس آنلاین در بیرجند، اظهار داشت: جمعیت کل بیمه شدگان تحت پوشش بیمه سلامت خراسان جنوبی 530 هزار نفر است که 72 درصد از جمعیت خراسان جنوبی را شامل می‌شود.

وی افزود: آمار بیمه‌شدگان این اداره کل به تفکیک در صندوق بیمه روستایی نزدیک به 388  هزار نفر، در صندوق بیمه کارمندی نزدیک به 72 هزار و 500 نفر و در صندوق بیمه سلامت همگانی نزدیک به 57 هزار نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: در صندوق سایر اقشار نزدیک به 13 هزار و 500 نفر بیمه شده تحت پوشش قرار دارد و این اداره کل حدود 530 نفر از بیماران خاص خراسان جنوبی را تحت پوشش  خود قرار داده است.

خوبان افزود: بیماران خاص تحت حمایت بیمه سلامت خراسان جنوبی دارای دفترچه  بیمه رایگان هستند و داروها و لوازم مصرفی مربوط به بیماران خاص، بیماران دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی رایگان است.

وی اظهار داشت: بیمه‌شدگان کارمندی توجه داشته باشند در صورت رفتن به مرخصی بدون حقوق، انفصال از خدمت و ازدواج فرزندان تحویل دفترچه بیمه در کمترین زمان به اداره بیمه سلامت الزامی است تا بیمه شده مشمول بدهی نباشد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی گفت: دهیاران در روستاها ارتباط نزدیکی با مردم دارند که می‌توانند بهترین گزینه برای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در زمینه مباحث بیمه‌ای باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.