قدس آنلاین - ساری - حسین احمدی: مدیرکل انتقال خون مازندران ازطرح نذر خون امسال با شعار «‌تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسؤولانه» از محرم تا اربعین حسینی خبر داد.

اجرای طرح نذر خون از محرم تا اربعین

اسماعیل پوریانی در گفتگو با خبرنگار ما، از مردم خواست: اهدای خون را تنها به روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی موکول کنند.

وی اضافه نمود: با توجه به نیاز دائمی خون در مازندران و وجود 4500 بیمار خاص در استان به حضور مستمر مردم نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون مازندران از فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و یادآور شد: پایگاه انتقال خون ساری در روزهای سه‌شنبه 20 و چهارشنبه 21 مهر ماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت 8 تا 12 فعال است.

وی با بیان اینکه اکیپ سیار خون‌گیری روز دوشنبه 19 مهر مصادف با هشتم محرم در خیابان 18دی ساری مستقر است، افزود: این اکیپ سیار روز تاسوعا در روستای اسرم، شب تاسوعا در خیابان جمهوری، صبح روز عاشورا در سورک، شب پنج‌شنبه روستای رکنی‌کلا و شب جمعه در دارابکلا مستقر است.

پوریانی در مورد میزان خون اهدایی در پنج روز نخست ماه محرم، گفت: در این مدت 2081 نفر به پایگاه‌های انتقال خون مازندران مراجعه کردند که از این تعداد 1774 نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به رشد هشت درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اظهار داشت: از میان اهداکنندگان 1018 نفر مستمر، 269 نفر بار اولی و بقیه اهداکننده باسابقه خون بودند.

مدیرکل انتقال خون مازندران یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال 79 هزار و 44 نفر مراجعه کردند که از این تعداد 68 هزار و 61 نفر موفق به اهدای خون شدند.

پوریانی اضافه نمود: در این مدت بیش از 90 هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی میان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مازندران توزیع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.