قدس آنلاین:بجنورد- سمانه محمدزاده ثانی:امام جمعه بجنورد گفت: مصوب شدن قانون امر به معروف و نهی از منکر، عامل سرعت بخشیدن برای نهادینه کردن این فریضه ی مهم الهی است و می توان با پشتوانه قانون اقدامات محکمی انجام داد.

نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر به پشتوانه قانون سرعت می گیرد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، در همایش شوراها و تقدیر از خادمان امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر این که ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کار فیزیکی ندارد، افزود: اما گاهی لازم است از تذکر لسانی فراتر رفت.

وی اظهار داشت: تذکر لسانی لازم است اما کافی نیست، بنابراین باید با جدیت عمل کنیم تا شاهد منکرها در جامعه نباشیم.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی اظهار داشت: تماشای منکرها، جسارت را بیشتر می کند، بنابراین با پشتوانه قانون باید با قدرت عمل کرد، چرا که در پی درگیری نیستیم؛ هدف ما جلوگیری از گناه است تا بی حیایی در جامعه نهادینه نشود.

حجت الاسلام یعقوبی تصریح کرد: با محوریت قانون امر به معروف و نهی از منکر با جدیت در پی تبیین و نهادینه کردن ارزش های دینی هستیم تا زمینه ساز اجتماعی سالم شویم.

وی تاکید کرد: معرفت دادن به مردم سبب شناخت معروف ها و دوری از گناه از سوی مردم می شود، بنابراین ستاد باید با بیان درست برجستگی های ارزشی و معروف ها، زمینه ساز شکل گیری روحیه انقلابی و ایستادگی در برابر منکرها و شناخت میدان های جهاد در جامعه شود.

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی نیز با بیان این که برای تبیین و تفهیم قانون امر به معروف و نهی از منکر کارگاه های آموزشی برگزار شده است، افزود: با توجه به ساختار جدید، تشکیل شورا و حساسیت مسئولان در ستادها، به راحتی اثربخشی کار امر به معروف و نهی از منکر را در اداره ها رصد و ارزیابی خواهیم کرد.

 سردار سید حسن مرتضوی ادامه داد: برای اجرایی شدن ماده 10 قانون امر به معروف و نهی از منکر با اداره ها نشست و جلسه داشته ایم، به گونه ای که قرارگاه راهبردی امر به معروف و نهی از منکر در سپاه شکل گرفته است.

وی با اشاره به این که وظیفه سپاه حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: سپاه خود را موظف می داند در راستای تبیین فریضه امر به معروف و نهی از منکر کار کند.

گفتنی است در این همایش از 22 شورا، دستگاه و ستاد فعال و برتر استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.