قدس آنلاین: نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحدد در ایران در چهارمین نشست گفت و گوی انرژی با موضوع نقش آموزش، فرهنگ سازی و تغییر رفتار در بهره وری انرژی گفت: بهترین راه برای بهره وری انرژی تدوین یک سیستم نظام مند مدیریت انرژی است.

بهترین راه برای بهره وری انرژی تدوین یک سیستم نظام مند مدیریت انرژی است

به گزارش قدس آنلاین، آلساندرو آمادیو گفت: براساس اهداف 19 گانه سازمان صنعتی ملل متحد که عمده آن دسترسی آسان و راحت به انرژی و همچنین مصرف بهینه آن است برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده ایم که مهمترین آن بهره وری انرژی است.

وی افزود: 30  درصد انرژی و 30 درصد گاز گلخانه ای جهان توسط مجموعه های صنعتی استفاده می شود و براساس منابع موجود بهترین روش برای مصرف بهینه انرژی پیاده سازی یک سیستم نظام مند در این زمینه است و صنعت در بحث تغییرات آب و هوایی هم نقش بسزایی دارد.

نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحدد در ایران با اشاره به اینکه 77 درصد از صرفه جویی انرژی آمریکا در شرکت های بزرگ صنعتی بوده است، بیان کرد: علت آن برنامه ریزی درست در جهت مصرف بهینه انرژی بوده است، چیزی که کار سختی نیست و با اجرای این مدیریت درست در دیگر کشورها می توانیم شاهد مصرف بهینه انرژی در سراسر جهان باشیم.

آمادیو تصریح کرد: سازمان های بزرگ بین المللی توجه ویژه ای بر نقش نیروی انسانی در توسعه تکنولوژی دارند و اگر به این نقش توجه نشود شاهد توسعه تکنولوژی هم نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: یونیدو براساس اهداف تعریف شده هزاره سوم سازمان ملل روی سه موضوع توسعه صنعتی پایدار و فراگیر، دسترسی به انرژی پایدار و مبارزه با اثرات منفی تغییرات آب و هوایی متمرکز شده است و در راستای تحقق آن به دنبال اجرای طرح های بهره وری انرژی در حوزه صنعت است.

نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحدد در ایران عنوان کرد: بهترین راه برای بهره وری انرژی تدوین یک سیستم نظام مند مدیریت انرژی است که در آن تعهد مدیریت، آموزش پرسنل، افزایش مهارت های فنی در زمینه بهره وری انرژی و تمرکز بر بهینه سازی کم هزینه و بی هزینه به جای پر هزینه اهمیت ویژه ای دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.