قدس آنلاین: مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران جزو 10 کشور اول دنیا است که تولید گاز گلخانه ای دارد و در رتبه نهم جهان قرار گرفته است.

ایران در رتبه نهم دنیا در تولید گاز گلخانه ای قرار گرفته است

به گزارش قدس آنلاین، سیدمهدی میرصالحی در  چهارمین نشست گفت و گوی انرژی با موضوع نقش آموزش، فرهنگ سازی و تغییر رفتار در بهره وری انرژی گفت: دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد آن است که بیشترین استفاده را از ظرفیت های یونیدو داشته باشد و در این راستا دوره هایی در سراسر کشور برگزار می شود که یکی از این دوره ها در خراسان رضوی برگزار شده است.

وی افزود: به موضوع بهینه سازی در مصرف انرژی با دو رویکرد کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی ها نگاه شده است و براساس آمارهای جهانی 90 درصد مردم در آب و هوای آلوده فوت می کنند که نمونه آن در ترکمنستان، هندوستان و دیگر کشورها مشاهده می شود.

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 850 میلیون تن انتشار گاز گلخانه ای ایران است که 60 درصد آن در نیروگاه، 15 درصد در حمل و نقل، 15 درصد در صنعت و 10 درصد در سایر بخش ها بوده است، خاطرنشان کرد: ایران جزو 10 کشور اول دنیا است که تولید گاز گلخانه ای دارد و در رتبه نهم جهان قرار گرفته است.

میرصالحی تصریح کرد: در سال 2016 شاهد افزایش 1.4 درصدی دما بودیم که سبب افزایش درجه دما در روی زمین و آب شدن یخ ها می شود و 75 درصد یخ ها در قطب جنوب قرار دارند که اگر همه آنها آب شوند بنادر بین 2 تا 4.5 متر آبگیری می شوند و باید دیوارهای بتنی ساخته شوند تا از ورود آب به شهرها و ایجاد سیل جلوگیری شود.

وی تأکید کرد: یکی از مشکلات مخلوط شدن آب های شور و شیرین است و در این وضعیت امکان استفاده مطلوب آب در بخش کشاورزی میسر نمی گردد و این بخش را با چالش و مشکل مواجه می کند.

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: میزان قیمت انرژی در کشور ما ارزان است و به همین جهت در صرفه جویی آن دقت لازم را نداریم و بالارفتن انرژی نیز تبعات زیادی دارد.

میرصالحی گفت: جامعه ما به درستی نقش انرژی را درک و باور نکرده و نمی داند که چه نقش مهمی را در جامعه ایفا می کند.

وی افزود: صنایع ما صنایعی بزرگ و پرحجم هستند و راه اندازی آنها نیازمند صرف انرژی بالایی است و مصرف بالای co2 سبب افزایش آلودگی می شود و مجموعه هایی که مصرف سوخت مشابهی دارند از آلودگی کمتری برخوردار هستند و راندمان بالایی هم دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.