قدس آنلاین- یزد : مدیر دفترمدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان یزد گفت :اگر اخلاق محوری ، حس مسئولیت پذیری و احترام به حقوق شهروندی در جامعه تقویت شود ، الگوی مصرف به خوبی پیاده سازی می شود.

اصلاح الگوی مصرف با تقویت اخلاق محوری و احترام به حقوق شهروندی در جامعه

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، مهندس محمدمیرشمس در همایش خانوادگی " خانواده محور رشد و تعالی ، به عنوان سخنران محور اصلاح الگوی مصرف انرژی ، استفاده منطقی از انرژی را مهم خواند و اظهارداشت : در جامعه ای که اخلاق به عنوان اصل و پایه حاکم شده و در افراد حس مسئولیت پذیری ، احترام به قانون ، حقوق شهروندی تقویت شود ، می توان الگوی مصرف را به خوبی پیاده کرد.

وی افزود: منابع نامطمئن و ناکاقی انرژی و تخریب محیط زیست در کنار تغییرات آب و هوایی باعث شده تا متولیان امر ، توجه ویژه ای به موضوع تقاضای سوخت و مدیریت انرژی داشته باشند.

میرشمس بحران تبدیل ایران به وارد کننده انرژی تا یک دهه آینده را متذکر شد و اذعان کرد: منحنی تداوم بار در مصرف برق به عنوان مثال در سال به شکلی است که نشان می دهد نه روز از سال پیک بار به بیش از 95 درصد و 23 روز از سال به 90 درصد می رسد.

وی ایجاد نیروگاه مجازی یا همان مدیریت سمت تقاضا با مدیریت مصرف را لازم دانست و گفت : استفاده به جا ، مناسب و بدون اسراف انرژی توسط مردم به منزله احداث یک نیروگاه است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در بخش دوم سخنانش ، راهکارهای عملی مدیریت مصرف را برای حاضرین بیان کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.