کتاب «ملا صالح» خاطرات ملاصالح قاری که مترجم اسرای ایرانی در بند عراق بوده از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شد.

خاطرات مترجم اسرای ایرانی هم خواندنیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «ملا صالح» اثر رضیه غبیشی از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار کتاب شده است.

«ملا صالح» عنوان کتابی است که زندگی مجاهد خستگی ناپذیر ملاصالح قاری مترجم اسرا در جنگ تحمیلی را روایت می‌کند. با این شخصیت در کتاب «آن بیست و سه نفر» آشنا شده‌اید و در این کتاب روایتی شگفت‌انگیز و تکان‌دهنده را از این شخصیت از نظر خواهید گذراند.

ملا صالح قاری هم در اسارت ساواک ریژم پهلوی بوده و هم زندان‌های استخبارات عراق را تجربه کرده و در این کتاب خاطراتش را از آن روزها بیان کرده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: «روزها به تلخی و سختی بر من می‌گذشتند. هیچ کس از خانواده و رفقایم نمی‌دانستند بر من چه گذشته. اتاقی که محبسم در اداره ساواک بود نیمه تاریک و از شدت گرمی هوا عرق شر شر از سر و رویم می‌ریخت. لباس‌هایم پاره و خون خشک بر آنها نشسته بود. زمین زیر پایم لخت بود. موقع خواب بر همان زمین سر می‌گذاشتم و می‌خوابیدم.»

کتاب «ملا صالح» که رضیه غبیشی آن را نوشته در 288 صفحه و با قیمت 12هزار تومان توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده و علاقه‌مندان به تهیه آن می‌توانند از طریق فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» این کتاب را خریداری کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.