صدر اعظم آلمان از امروز سفر چند روزه‌ای را با محوریت بحران پناهندگان به کشورهای آفریقایی آغاز کرده است.

علت سفر مرکل به آفریقا چیست؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در جریان سفر دوره ای خود به چند کشور آفریقایی که از امروز آغاز شده است در کشور مالی تداوم حمایت ها در زمینه پایداری و توسعه این کشور آفریقایی را وعده داده و گفت: برای ما مهم است که در زمینه همکاری های توسعه ای و حمایت از ارتش هایمان شرایط ثبات را ایجاد کنیم.

مرکل در پایتخت کشور مالی همچنین با "ابراهیم بوبکر کیتا"، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد. رئیس جمهور این کشور آفریقایی گفت: ما می خواهیم که جوانان ما نزد ما باقی بمانند و در دریای مدیترانه غرق نشوند.

کشور مالی بعد از یک کودتای نظامی در مارس سال 2012 گرفتار هرج و مرج شده و چندین گروه شورشی شمال این کشور را تحت کنترل خود درآورده اند. این کشور که در غرب آفریقا واقع شده است از فقیرترین کشورهای جهان به حساب می آید.

آنگلا مرکل تاکید کرد که ارتش آلمان به درخواست فرانسه با حدود 650 نیرو در ماموریت پایداری سازمان ملل متحد در شمال این کشور شرکت می کند. ارتش به تنهایی نمی تواند امنیت و صلح را برقرار کند به همین دلیل آلمان ارزش زیادی بر اجرای توافق صلح می گذارد.

مرکل همچنین به شراکت اتحادیه اروپا با این کشور در مسئله مهاجرت اشاره کرد که در چارچوب آن آلمان از کشور مالی حمایت می کند.

مرکل می خواهد تا روز سه شنبه همچنین به کشورهای نیجریه و اتیوپی هم سفر کند. صدر اعظم آلمان در این باره گفت: مردم این کشورها باید متوجه شوند که صلح تنها به این مفهوم نیست که هیچ جنگی وجود ندارد بلکه به این مفهوم هم هست که آن ها فرصت های بهتری برای توسعه اقتصادی دارند.

وی افزود: این مسئله مطرح است که انسان ها بتوانند به جای اینکه فرار کنند در مالی بمانند.

رئیس جمهور مالی هم اطمینان داد که کشورش می خواهد کمک کند تا شمار بالای پناهندگانی که به اروپا می آیند کاهش یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.