قطری‌ها به هر نحوی می خواهند یک نماینده از خودشان به شورای فیفا بفرستاند و این شانس حضور کفاشیان را در شورای فیفا را کمرنگ می‌کند.

پروژه کنار زدن کفاشیان از شورای فیفا کلید خورد

به گزارش قدس آنلاین، کنگره فوق العاده کنفدراسیون فوتبال آسیا با ضرب قدرت قطری‌ها در تاریخ 27 سپتامبر گذشته با آراء منفی 42 فدراسیون آسیا لغو شده بود.

فارس در این مورد نوشت: قطری‌ها با اعمال قدرت می‌خواهند نماینده خود سعود المهندی  که در این رقابت ها احراز صلاحیت نشد دوباره وارد این رقابت کنند و علی کفاشیان نائب رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تنها نماینده کشورمان در این مسابقات را کنار بزنند.

سایت استاد الدوحه قطر در گزارشی اختصاصی به این موضوع پرداخت و خبرهایی را به نقل از منابع آگاه از AFC  داد که محتوا این گزارش به شرح زیر است:

* هیات بلند پایه AFC عازم زوزیخ

هیاتی متشکل از مقامات بلند پایه کنفدراسیون فوتبال آسیا آخر این هفته عازم زوریخ هستند تا در مقر فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) با مسئولان فیفا نشستی اضطراری را برگزار کنند تا پیشنهادهای لازم برای برگزاری دوباره کنگره AFC را ارائه کنند. تصمیم به برگزاری دوباره کنگره مسلتزم احراز صلاحیت دوباره کاندیداها است و برای این کار زمانی حدود 4 ماه نیاز است ولی این مدت بسیار زیادی است در نتیجه باید جلسه اضطراری برای احراز صلاحیت دوباره نامزدها برگزار شود.

* کاندیداهای جدید باید احزار صلاحیت شوند
چه 7 کاندیدا دوره گذشته و چه کسانی که جدیدا می خواهند در این رقابت‌ها حضور پیدا کنند باید دوباره احراز صلاحیت شوند و این سوال مطرح می‌شود که سعود المهندی، نائب رئیس فدراسیون فوتبال قطر می تواند از سوی کمیته اخلاق فیفا احزار صلاحیت شود.

* اولویت قطر سعود المهندی است در صورت نیاز جایگزینی مناسب

اگر سعود المهندی نتواند از سوی کمیته اخلاق فیفا دوباره احراز صلاحیت نشود باید قطر جایگزینی مناسب برای او در نظر بگیرد. حمد بن خلیفه، رئیس فدراسیون فوتبال قطر بهترین گزینه برای جایگزینی است.

با توجه به این گزارش قطری‌ها به هر قیمتی می‌خواهند یک کرسی در شورای فیفا را داشته باشند. با حضور نماینده قطری در این رقابت‌ها شانس کفاشیان برای نشستن در یکی از دو کرسی AFC  در شورای فیفا کم می‌شود.

نکته جالب توجه در مورد رای‌گیری روز 27 سپتامبر این بود که فدراسیون فوتبال ایران نیز که علی کفاشیان را به عنوان یک نامزد جدی برای حضور در شورای فیفا داشت، مانند سایر کشورها رای منفی یا همان "NO" معروف را نشان داد تا تاکید بر لغو کنگره باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران درباره رای منفی ایران اعلام کرده بود که به خاطر هماهنگی و همدلی در کنفدراسیون فوتبال آسیا این رای داده بودند، اما گزارش امروز استاد الدوحه نشان می‌دهد بیش از آنکه فدراسیون ایران به خواسته‌اش برسد، این قطری‌ها هستند که به هدف خود رسیده اند و کنار زدن کفاشیان با ورود یک نماینده قطری به معنی واقعی کلید خورده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.