قدس آنلاین – قائم شهر- حسین احمدی: به مناسبت ایام محرم، معلولان ذهنی "مرکز توانبخشی شهدای بالالموک قائم شهر" با حضور در میدان بزرگ تره بار به عزاداری پرداختند.

عزاداری معلولان ذهنی در میدان تره بار قائم شهر

در این مراسم مداحی و سینه زنی به یاد شهدای کربلا برگزار شد و کارکنان میدان بزرگ تره بار قائم شهر، نذورات خود را به معلولان این مرکز هدیه نمودند.

هیئت مدیره میدان تره بار قائم شهر، برنامه های مختلف فرهنگی از جمله برگزاری مراسم عزاداری باتفاق معلولان ذهنی را همه ساله برگزار می کند.

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولین ذهنی شهدای بالالموک قائمشهر در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: سرپرستی 100 مرد که همه آنها دچار اختلالات مادرزادری مغزی و یا حادثه ایی می باشند را برعهده داریم و اغلب هزینه ها توسط خیرین از سراسر استان تامین می شود.

جمشید احمدپور می افزاید: در این مرکز دوره های آموزشی از جمله تئاتر، موسیقی، مجسمه سازی، نقاشی، کاردستی و فرش بافی برای معلولین برگزار و روشهای رفتاری، بهداشت و آداب غذاخوردن، آموزش داده می شود.

وی با اشاره به اینکه 65 درصد بچه ها خانواده ای نداشته و 35 درصد بدسرپرست می باشند، یادآور می شود: 37 پرسنل مرکز، ما را در نگهداری از معلولین کمک می کنند.

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولین ذهنی شهدای بالالموک قائمشهر ادامه می دهد: توانایی استخدام مربی های آموزشی را نداریم و بصورت پاره وقت از این مربیان استفاده می کنیم.

احمدپور از موفقیت های بچه های مرکز در جشنوار تئاتر معلولین خبر می هد و می گوید: همه ساله مستندی از زندگی بچه ها تهیه و در جشنواره های مختلف شرکت می کنیم.

وی یادآور می شود: بسیاری از این معلولین چشم به راه خانواده ها و مردم می باشند تا ساعاتی را با آنان بگذراند و حضور هموطنان در این آسایشگاه می تواند گوشه ای از غم های بچه ها را برطرف نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.