وزیر خارجه عراق امروز اعلام کرد که دفاع از بسیج مردمی و پاسخ به اهانت برخی از کشورها به این نیروها یک وظیفه و یک اقدام حیثیتی است.

 دفاع از الحشد الشعبی یک وظیفه و مساله حیثیتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایسنا، دفتر ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با احمد الاسدی سخنگوی بسیج مردمی عراق و از نمایندگان پارلمان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد پیروزی‌های حاصل شده توسط نیروهای مسلح عراق و بسیج مردمی در جنگ علیه داعش و مقدمه‌چینی‌های جاری برای آزادسازی شهر موصل و تلاش‌های وزارت خارجه در حمایت از قهرمانان بسیج مردمی و اطلاع‌رسانی به جامعه بین‌الملل نسبت به قهرمانی‌های آنها تاکید کردند.

الجعفری عنوان داشت: معرفی قهرمانی‌ها و جانفشانی‌های قهرمانان بسیج مردمی و نیروهای مسلح ما از اصول و اولویت‌های گفتمان دیپلماتیک در کنفرانس‌ها و همایش‌های بین‌المللی است.

دفاع از بسیج مردمی و پاسخ به اهانت برخی از کشورها که درصدد تخریب وجهه بسیج مردمی عراق هستند، یک وظیفه بر عهده هر عراقی است که قدر و بهای جانفشانی‌های انسان‌های شریفی را می‌داند که جانشان را برای آزادسازی اراضی عراق از دست تروریست‌های داعش و دفاع از حاکمیت و کرامت عراق و تمامی کشورهای جهان بر کف گذاشته‌اند.

وی افزود: دیپلماسی عراق در تمامی کنفرانس‌های بین‌المللی برای جلب حمایت، کمک انسانی و نظامی به عراق تلاش کرده است.

الجعفری با تاکید بر مخالفت با حضور هر سرباز خارجی در خاک عراق گفت: در دست گرفتن میدان‌های رویارویی با تروریست‌های داعش مسوولیت فرزندان شجاع عراق است که پیروزی‌های بزرگی علیه تروریسم رقم می‌زنند. جهان در حال حاضر نقش بسیج مردمی را در عملیات آزادسازی شهرهای عراق درک می‌کند به ویژه اینکه بسیج مردمی نماینده تمامی مردم عراق با رویکردهای مختلف‌شان است.

وی تصریح کرد: در نشست‌های اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، شورای امنیت، سازمان ملل و جنبش عدم تعهد، به صورت آشکار جانفشانی‌ها و قهرمانی‌های بسیج مردمی ستوده شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.