همزمان با آمادگی مخالفان مسلح برای عملیاتی علیه ارتش سوریه در حومه لاذقیه، جنایتی جدید توسط مخالفان در سوریه رخ داد.

 در حمله خمپاره ای ۲۰ دانش‌آموز سوری کشته و زخمی شدند/پیشروی ارتش سوریه در حومه شمالی حماه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا  دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از اعضای یک خانواده و زخمی شدن تعدادی دیگر در انفجار انتحاری که روستای الماشی تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه را هدف گرفته بود، خبر داد.

در حال حاضر درگیری‌های پراکنده‌ای بین داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه در حومه شمال شرقی حلب رخ می‌دهد.

همچنین در حملات راکتی گروه‌های مخالف مسلح به مدرسه‌ای در شهر درعا در جنوب سوریه پنج کودک کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

سانا گزارش داد که در این حمله به مدرسه علوم پایه در محل السحاری در شهر درعا پنج دانش‌آموز کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

در این راستا نیروهای مخالف مسلح سوریه عملیاتی را تحت عنوان "‌جنگ عاشورا"‌ برای بازپس‌گیری منطقه جبل الاکراد در حومه شمالی لاذقیه آغاز کردند. در این عملیات فتح الشام، فیلق الشام، احرار الشاک، انصارالدین، جنبش شام الاسلام حضور دارند.

 این در حالی است که رسانه جنگ سوریه اعلام کرد، در عملیات ارتش سوریه و هم‌پیمانانش در حومه شمالی حماه نیروهای سوری توانستند کنترل کامل شهرک کوکب را به عهده بگیرند.

سانا گزارش داد که نابودی مقرها و تجهیزات افراد مسلح در معردس، تپه بزام، اطراف معان، عطشان، ام حارتین، مورک، صوران و سکیک در حومه شمالی حماه و حومه جنوبی ادلب صورت گرفته است.

این پیروزی‌های ارتش سوریه در این جبهه در سایه اختلافات و درگیری‌ها میان احرار الشام و جند الاقصی است که اخیرا با النصره بیعت کرد. این درگیری‌ها ناشی از ربودن تعدادی از نیروهای احرار الشام در سراقب در حومه ادلب بود که جندالاقصی را واداشت که عناصر احرار الشام را مسئول این حادثه بداند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.