۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
کد خبر: 464271

همزمان با هشدار گروه‌های عراقی و احضار سفیر ترکیه در بغداد، رئیس جمهور ترکیه از اظهارات تند خود در خصوص حضور نیروهای ترکیه در شمال این کشور عقب نشینی کرد.

عقب‌نشینی اردوغان در مقابل عراق!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد به تمامیت ارضی عراق احترام گذاشته و تلاش خواهند کرد مشکلات را با مذاکره حل کنند.

کالین در نشست خبری با بیان اینکه تمایل دارند مشکلات در عراق با مذاکره حل کنند، نسبت به حضور حزب کارگر گردستان (پ.ک.ک) در عملیات آزادسازی «موصل» مرکز داعش در عراق، ابراز نگرانی کرد.

وی با اشاره به عملیات تجاوزکارانه «سپر فرات» در شمال سوریه گفت مناطق بین شهرهای «جرابلس» و «اعزاز» از حضور تروریست‌ها پاک شده اما وضعیت در سوریه روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود.

سخنگوی دولت ترکیه تاکید کرد که کشورش با وجود حضور در شمال عراق اما نقشه محرمانه‌ای برای این کشور نداشته و از وحدت این کشور بدون تغییر ترکیب جمعیتی آن حمایت می‌کنیم.

کالین با اشاره به هشدارهای روز گذشته سازمان بدر و نخست وزیری عراق درخصوص حضور نیروهای ترکیه در شمال این کشور، گفت: «شاهد انتقادات زیادی از داخل عراق هستیم اما ما نمی‌توانیم هر ادعای بی‌پایه و اساسی را قبول کنیم.»

وی با بیان اینکه روابط مسکو و آنکارا روبه بهبود است، افزود ترکیه و روسیه در زمینه دفاعی همکاری خواهند داشت و منتظر حصول یک نقشه راه درخصوص پایان دادن به بحران سوریه و توقف بمباران «حلب» است.

سخنگوی ریاست جمهور ترکیه همچنین مطالبات دولت درخصوص عدم مسلح کردن نیروهای کُرد یگان مدافع خلق سوریه را تکرار کرد.

کالین همچنین از انتخاب و تبادل سفیر با رژیم صهیونیستی طی یک هفته تا ده روز آینده خبر داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.