قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز مشکلات جامعه امروز را وجود دو تابعیتی‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعیتی از مسائل روز بوده و افرادی که بیشتر عمر خود را در غرب سپری کرده و یا تفکر غربی دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است باید تعیین و تکلیف شوند.

تعیین و تکلیف دو تابعیتی های کشور

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های نماز جمعه با یادآوری رسالت اصلی امام حسین به عنوان شهید راه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: دایره امر به معروف و نهی از منکر بسیار وسیع بوده که معروف و منکر خانوادگی و اقتصادی مهم‌ترین این فریضه است که جامعه ما نیز به آن نیاز دارد.

وی ادامه داد: احسان به پدر و مادر و صله ارحام از جمله معروفات است که خداوند در آیات مختلف بر آن تاکید داشته است.

امام جمعه تبریز همچنین افزود: ترک نیکی به پدر و مادر و بد رفتاری با آنها و همچنین ترک صله ارحام انسان را جز مفسدین قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه مصداق روشن معروف اقتصادی منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اگر به فرمایشات ایشان جامه عمل بپوشانیم هیچ کدام از تحریمات اثری بر کشور نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان در همین راستا ادامه داد: باید مسئولان و تولیدکنندگان به رونق تولیدی که با چرخه اقتصادی عملی می‌شود توجه کنند و بیشتر تمرکز خود را بر تولید با کیفیت داشته باشند نه اینکه تعداد تولید را زیاد کنند.

وی به 22 مهر، سالروز استاندارد اشاره کرد و گفت: رعایت استاندارد بین‌المللی جز وظایف اصلی تولید کنندگان بوده و با مدیریت کیفیت از ابتدا تا انتهای تولید یک کالا کالایی با اصول فنی و مرغوبیت کامل به بازار عرضه کنند.

وی با استناد به حدیثی از پیامبر اکرم تاکید کرد: اشتغال یکی از معروفات بارز و شایسته در اسلام است که پیامبر نیز به جوانان توصیه کرده است در صورت وجود سلامتی با بازوی خود روزی حلال کسب کنید.

وی با اشاره به آمار به دست آمده از مرکز آمار کشور و همچنین آمار بین المللی اظهار کرد: طبق پیش،بینی‌های صورت گرفته نرخ بیماری در ایران به 11/3خواهد رسید که این آمار در سال گذشته 10/7بود.

خطیب جمعه تبریز افزود: مرکز آمار ایران نیز بهار 95 را بحرانی‌ترین وضعیت بیکاری کشور اعلام کرده و رشد 1/4 را بیان کرد.

وی برگزاری با شکوه مراسم عزاداری دهه اول محرم را یادآور شد و افزود: امسال در کنار شکوه برگزاری شعار هیهات من الذله و لبیک یا حسین بیشتر دیده میشد که نشان از رسیدن مردم و مسلمانان به بلوغ فکری و سیاسی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به دو تفکر اردوگاه یزیدی و اردوگاه حسینی در واقعه کربلا اشاره کرد و ادامه داد: مسلمانان باید از خواب غفلت برخیزند و اجازه از بین بردن روحیه عاشورایی و آرمان های والای امام حسین را توسط یزیدیان روز بدهند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه کشور با بحران فرهنگی روبه‌رو است و دشمنان و یزیدیان زمان از این مساله استفاده می‌کنند و وقتی تدوین برنامه ششم توسعه به مجلس رفت با عدم بودجه فرهنگی مواجه شد که مقام معظم رهبری خود پیگیر این مساله شدند.

آیت الله مجتهدشبستری به توهین وزیر امور خارجه آلمان به ایرانیان اشاره کرد و گفت: اجازه ورود چنین آدم‌هایی را به کشور نمی‌دهیم نه اینکه فقط لغو جلسه کنیم.

وی گفت: باید در مسائل فرهنگی توجه و اهتمام بیشتری داشته باشیم غیرت و ولنگاری از جامعه رخت بسته و کشور به سمت ابتذال و بیس اعتقادی برود بار دیگر سلطه مجدد استعمارگران انجام می‌شود.

عضو خبرگان رهبری از بی‌توجهی به مسائل و بودجه فرهنگی توسط مسئولان در کشور انتقاد کرد و از دولت خواست توجه ویژه‌ای به مسایل فرهنگی در برنامه توسعه ششم داشته باشد.

وی یکی دیگر از مشکلات جامعه امروز را وجود دو تابعیتی‌ها دانست و گفت: عناصر دو تابعیتی از مسائل روز بوده و افرادی که بیشتر عمر خود را در غرب سپری کرده و یا تفکر غربی دارند و قلب و نبضشان به آن سمت است و درصد توطئه در کشور دارند را جمع کنند و اجازه ندهند بیگانه خط و مشی مشخص برای کشور نشان دهند.

وی با بیان اینکه عزاداری امام حسین مقدمه‌ای برای شناخت مرام حسینی و اهداف ایشان بود، افزود: اگر قیام عاشورا نبود الان نامی از اسلام و اثری از آن نبود و وظیفه پیروان امام حسین(ع) در این دوران این است که گول تفکر غرب و آمریکایی را نخورده و این عزت و استقلالی که محبان امام حسین و پیروانش به دست آورده‌اند را با تفکرات واهی از دست ندهیم.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: حسین امروز مقام عظمی ولایت است و وقتی به امام حسین لبیک می‌گویم باید در یاد داشته باشیم که لبیک یا خامنه‌ای نیز بگوئیم و هشدارهای ایشان به مسلمانان در مقابل توطئه های آمریکا و رژیم منحوس آل سعود را جدی بگیریم.
وی کشتار خونین مردم مظلوم یمن توسط رژیم آل سعود را یادآور شد و افزود: کشتار مردمی که در یک.مجلس ترحیم جمع شده بودند و به خاک خو خون کشیدن آنها تعبیر سید حسن نصرالله را بیان میکند که یمن امسال کربلای دیگر شد.

وی ادامه داد: 99 سازمان حقوقی و حقوق بشر این کشتار را محکوم کرده اند و حتی کشور فرانسه که خود سلاح به عربستان فروخته نیز جز این محکوم کنندگان است ولی این محکومیت های آنها سیاست یم بام و دو هوا است و اثری ندارد.

آیت‌الله مجتهدشبستری تاکید کرد: عربستان با نمایش نظامی خود در یمن و همچنین مزدورانش داعش در سوریه و عراق فقط میخواهند اظهار وجود کنند که با همت و دلاوری مردم سوریه و عراق و یمن که شکست های قابل جبرانی نیز بر دشمنان گارد مرده اند ستاره عربستان را به افول می‌کشانند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.