یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آتش بس سوریه برای تجهیز داعش بود، گفت:‌ مشکل سوریه با آتش بس حل نمی‌شود چون بحران سوریه ریشه در نگرش غربی‌ها به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تجزیه این کشور دارد.

بحران سوریه با آتش بس حل نمی‌شود/هدف آتش بس تجهیز داعش بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، محمد جواد جمالی اظهار کرد: پیش از آتش بس اخیر در سوریه در موارد قبلی از آتش بس برای تجهیز داعش استفاده کردند که نمونه آن در منطقه خان تومان بود که در فاصله آتش بس داعش تجهیز شد و توانست منطقه خان تومان را بگیرد.

وی افزود: در آتش بس فعلی به دلیل شکست تکفیری ها در اطراف حلب و در دمشق آن‌ها مجبور به خروج شده و از نظر روحی وروانی دچار اضمحلال شدند. به همین دلیل کشورهای غربی تلاش کرده در پوشش خدمات بشر دوستانه داعش و تکفیری ها را مجددا تجهیز کنند.

جمالی با بیان اینکه طبق اعلام روسیه تکفیری ها آتش بس را در چند مورد نقض کردند گفت:‌بعد از نقض آتش بس آمریکایی ها وارد صحنه شده و نیروهای مردمی و ارتش عراق را بمباران کرده و در عین حال برای تکفیری ها و داعش مهمات و مواد غذایی فرستادند که این اصلا قابل قبول نیست. این نمونه ای از بدعهدی های آمریکا در تعهدات دو یا چند جانبه است.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست  خارجی مجلس با اشاره به سخنان دبیر کل سازمان ملل در مورد سوریه گفت: آقای بان‌کی مون در شرایطی  که در مورد کودک کشی یمنی‌ها توسط عربستان سکوت می‌کند که در مورد سوریه تنها مواضع به ظاهر حقوق بشر گرفته و هیچ کاری انجام نمی‌دهد، این سلسله اقدامات زنجیره ای در خدمت آمریکا است که تنها کارهای صرفا تبلیغاتی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه امیدی به این گونه آتش بس ها برای حل بحران سوریه نیست گفت: مشکلات در سوریه اساسی است و ریشه در نگرش غربی‌ها به خصوص آمریکایی و رژیم صهیونیستی دارد، آن‌ها دنبال تجزیه سوریه هستند.

جمالی در پایان تاکید کرد که با آتش بس مشکل سوریه حل نمی‌شود و  باید نگرش آمریکا نسبت به تجزیه سوریه عوض شود تا شاهد حل بحران این کشور باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.