عضو شورای شهر مشهد با اشاره به نصب بیلبوردهای شهری در ماه محرم، بیان کرد: این اکران‌های شهری به لحاظ هنری و مفهومی موفق بوده و شایسته تقدیر است.

اکران‌های شهری به مناسبت محرم، به لحاظ هنری و مفهومی شایسته تقدیر است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی امیری در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه باید به انتقال مفاهیم عاشورا در قالب‌های ساده و اثرگذار اقدام کنیم؛ گفت: اکران‌های شهری محرم امسال در کمترین زمان بهترین پیام را به ببیننده منتقل می کنند؛ ضمن اینکه پیوند زیبایی بین واقعه عاشورا و زمان حال برقرار کرده‌اند.
وی با تاکید بر بزرگداشت حادثه کربلا گفت: بزرگداشت این حادثه در طول تاریخ بسیار ارزشمند است زیرا مردم ایران با الگو گرفتن از این حادثه توانستند در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیروز شوند.
وی ادامه داد: در مشهد نیز به این دلیل که این شهر پایتخت معنوی ایران و جهان اسلام است اقداماتی که برای بزرگداشت محرم و واقعه عاشورا انجام می‌شود در همه‌ی اشکال بایستی از وجاهت و کیفیت لازم برخوردار باشد.
این عضو شورای شهر مشهد یکی از اقدامات برای بزرگداشت حادثه کربلا را نصب بیلبوردها و پرده‌هایی حاوی مفاهیم و پیام‌های این حادثه دانست و افزود: اقدام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری برای نصب بیلبوردهایی که حاوی پیام‌های عاشورا هستند بسیار ارزشمند است.
اخلاقی امیری گفت: این اقدامات باید ادامه دار باشد و با توجه به وسعت شهر مشهد این اقدامات باید در سطح وسیع‌تری انجام شود.
وی در خصوص تاثیرات نصب این بیلبوردها در سطح شهر، عنوان کرد: از روش‌هایی که مردم به وسیله آن با مباحث تاریخی و دینی آشنا می‌شوند همین اکران‌های شهری است. این بیلبوردها می‌توانند در کوتاهترین زمان پیام‌ها را منتقل کرده و موجب شوند مردم از این پیام‌ها در زندگی خود استفاده کنند.
نصب ۶۲ بیلبورد مرتبط با حادثه عاشورا در مشهد
رئیس اداره تبلیغات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد نیز در خصوص این اکران‌های شهری پاسخگوی سوالات ما شد. حجت فقیه با بیان اینکه برای ایام محرم دو رویکرد و موضوع متفاوت در نظر داشتیم، افزود: یکی از اقدامات ما انتخاب جملاتی از کتاب‌های برگزیده در ارتباط با قیام عاشورا و حوادث مربوط به آن بود که در کنار ان به معرفی کتاب هم پرداخته شد همچنین اکران های مختلف شهری از جمله نصب بیلبوردهای مفهومی با جملات اثرگذار و گرافیک هنرمندانه از تصویر چهره های خواص برگرفته از سریال مختارنامه را نیز به اجرا گذاردیم.
وی ضمن اشاره به استقبال عمومی از این بیلبوردها گفت: در فضای مجازی، افراد زیادی در موافقت و مخالفت با این بیلبوردها اظهار نظر کرده‌اند؛ این نشان می‌دهد که مردم این اکران‌ها را دیده و تفاوت‌های آن‌ها را با اکران‌های معمولی و همیشگی درک کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به اکران بیلبوردهای شهری با شعار تاریخ تکرار می شود؛ گفت: در این بیلبوردها به خواص حادثه‌ی کربلا اشاره شده و توضیحاتی راجع به آنان ارائه داده شده است؛ رئیس اداره تبلیغات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد به نصب ۳هزار متر مربع بیلبورد در فضای شهری مشهد اشاره و عنوان کرد: بیش از ۶۰ بیلبورد در سطح شهر اکران شده است.
فقیه یادآور شد: این سازمان همچنین امکاناتی را برای طراحی و شابلون نویسی خودروهای سواری در اختیار ایستگاه‌های صلواتی قرار داده و گنجینه صوتی از مداحان و سخنرانان مشهدی و ملی را برای پخش در این ایستگاه‌های صلواتی و تشکل های فرهنگی ارائه کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.