قدس آنلاین- حنانه شیبانی: نایب رئیس فراکسیون توسعه شرق کشور درباره وضعیت صنعت در شهرستان مرزی تایباد، باخرز و تربت جام اظهار داشت: در این سال‌ها سرمایه‌گذاری در بخش صنعت منطقه در حدی که بتواند اقتصاد را متحول و درآمد ایجاد کند، انجام نشده است.

انتقاد نماینده مجلس از کلنگ زنی‌های بی‌فایده در منطقه در تایباد، باخرز و تربت‌جام

رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: تعداد کارخانه‌های موجود منطقه یا به بهره‌برداری نرسیده‌اند و یا اینکه در آستانه ورشکستگی قرار دارند.

وی گفت: کارخانه سیمان غرب آسیا واقع در تربت جام با اینکه 12 سال است که در مرحله ساخت قرار داد، اما همچنان به بهره‌برداری نرسیده است و برخی پروژه‌های دیگر نیز مانند فولاد در حد همان کلنگ زنی باقی مانده است و اکنون متوجه شده‌اند که این پروژه فایده‌ای ندارد و باید تغییر کاربری داده شود که هنوز هم این تغییر کاربری به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم تایباد، باخرز و تربت‌جام در مجلس با بیان اینکه مرزنشینی، درآمدی برای کشاورزی و صنعت این منطقه ندارد، گفت: با این اوصاف چه باید کرد؟

آیا چاره‌ای غیر از این باقی می‌ماند که بخشی مهاجرت به حاشیه شهرهای کلان مانند مشهد را بر ماندن در منطقه و روستاها ترجیح دهند.

وی اظهار داشت: مهاجرت به شهرها خود نیز پیامد و آسیب‌های جدی را هم برای آنان و هم برای شهرهای مهاجر پذیر به دنبال دارد.

وی با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور که این حوزه انتخابیه نیز از آن مستثنا نیست، یادآور شد: بیکاری و رکود اقتصادی بر دامنه مشکلات این منطقه افزوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.