قدس آنلاین، فاطمه معتمدی: بانکداری الکترونیکی در کنار فواید زیادی که از جمله تسریع در کارها و صرفه جویی در هزینه و وقت به دنبال دارد با این حال به دلیل عملکرد برخی بانک‌ها و بی‌توجهی به زیرساخت‌ها و رفع مشکلات، دردسرهایی هم با خود به همراه دارد و مورد انتقاد و گلایه شهروندان به عنوان استفاده کنندگان از این خدمات نوین و به اصطلاح بانکداری الکترونیکی قرار دارد.

گزارش قدس از دردسرهای استفاده از کارتخوان در پرداخت الکترونیکی

یکی از شیوه‌های الکترونیکی که در آن به جای حمل و نقل فیزیکی پول می‌توان نسبت به نقل و انتقال وجوه و پرداخت هزینه خریدهای مختلف اقدام کرد، استفاده از کارتخوان است که اتفاقاً با استقبال روز افزون مردم روبه‌روست.

اما موضوع تراکنش‌های ناموفق و تأخیر در برگشت وجوه آن به حساب مشتری یکی از گلایه‌های مردم است.

*دردسرهای تراکنش ناموفق

چند روز پیش یکی از شهروندان با اشاره به مشکل تراکنش ناموفق و دردسرهایی که ازاین ناحیه متحمل شده است، گفت: با توجه به اتمام زمان بیمه با مراجعه به یکی از شعب بیمه ایران در مشهد نسبت به پرداخت حق بیمه موتورسیکلت اقدام کردم.

وی با بیان اینکه 84 هزار تومان ازطریق دستگاه کارتخوان متعلق به بانک تجارت مستقر در دفتر بیمه واریز کردم، گفت: با اینکه این مبلغ از حساب کسرو پیامک آن نیز دریافت شد، اما به دلیل پرینت تراکنش ناموفق به درخواست بیمه، مجدداً مبلغ را پرداخت کردم!

*برگشت پول بعد از 72 ساعت!

وی با انتقاد از اینکه چرا برگشت تراکنش‌های ناموفق در بانک تجارت 72 ساعت زمان می‌برد در حالی که در بانک‌های دیگر برگشت وجوه به حساب مشتری ظرف چند ثانیه و دقیقه انجام می‌شود، گفت: به گفته متصدی این دفتر بیمه از هر پنج تراکنش انجام شده یکی ناموفق است که باتوجه به این گفته باید پرسید؛ اولاً چرا بانک تجارت نسبت به رفع این مشکل و برگشت پول دردقایق اول اقدام نمی‌کند و دیگر اینکه در این بین، سود خواب 72 ساعت پول نصیب بانک می‌شود بدون توجه به اینکه مردم راضی به این امر نیستند.

وی افزود: در پیگیری بازگشت پول به حساب، بانک تجارت مدعی شد که این پول به حساب بیمه رفته است و حالا چند مشکل ایجاد شده است؛ اولاً با اینکه مجدداً به حساب بیمه 84 هزارتومان وایز شده، اما بیمه می‌گوید که بعد از 24 ساعت بیمه تمدید می‌شود، در حالی که در لحظه پول واریز شده است. دیگر اینکه برای برگشت پول اضافه واریز شده به حساب بیمه باید 45 روز صبر کرد.

*بازگشت وجه بعد از 45 روز!!!!!

وی با انتقاد از اینکه چرا باید پول واریز شده بعد از 45 بروز برگشت داده شود،گفت:با توجه به اینکه این موارد معمولاً زیاد اتفاق می‌افتد، لذا از این محل سود قابل توجهی عاید بیمه می‌شود.

وی ادامه داد:با اینکه وجوه بیمه در 31 شهریور ماه به حساب بیمه واریز شده است، اما تاکنون وجه اضافه پرداخت شده برگشت داده نشده است و باید همچنان منتظر بمانم و این در حالی است که دلیلی برای اینهمه معطلی وجود ندارد.

وی با اشاره به استفاده رو به افزایش مردم ازشیوه‌های بانکداری الکترونیکی خاطر نشان کرد:بارها با چنین مواردی مواجه شده ام که یا از سوی بانک و یا ارگانی که به حساب آن دوبار پول واریز شده است وجوه با تأخیر طولانی برگشت داده می‌شود، در حالی که هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای این مسأله وجود ندارد و با این حال کسی هم پاسخگو نیست.

وی اضافه کرد:مردم در این گونه موارد سرگردان هستند و نمی‌دانند، متولی نظارت و برخورد با کدام ارگان و مسؤولی است.

وی با بیان اینکه بروز چنین مسایلی به ظاهر ساده منجر به نگاه منفی در بین مردم نسبت به استفاده از بانکداری الکترونیکی می‌شود،گفت:به شخصه برای اینکه دوباره با چنین مواردی مواجه نشوم، بتازگی وجوه مورد نیاز برای بیمه خودرو خود را به صورت نقد تحویل دفتر بیمه دادم تا اینکه متصدی دفتر بیمه نسبت به پرداخت الکترونیکی اقدام کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.