قدس آنلاین - اراک.احمد مختاری: استاندار مرکزی در نشست بررسی مشکلات صنعتگران شهرستان خمین ، گفت: با توجه به آمار بیکاری در شهرستان خمین و لزوم فراهم سازی زیرساخت های مناسب برای ایجاد اشتغال، تامین زیرساختهای توسعه صنعتی و تولیدی در این شهرستان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

لزوم تامین زیرساخت های توسعه صنعتی در شهرستان خمین

زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: زادگاه امام راحل به لحاظ زیر ساخت های تولید و صنعت نیازمند توجه ویژه است و باید معضلات موجود در سایه تدبیر و پیگیری حل شود.

وی افزود: شهرستان خمین باید همپای دیگر مناطق استان مرکزی به توسعه صنعت دست یابد و بالا بودن نرخ بیکاری در این شهرستان پذیرفته نیست.

استاندار مرکزی بیان کرد: دولت تدبیر و امید عزم خود را جزم کرده تا مشکلات این شهرستان حل شود و به شهرستانی در خور شان زادگاه امام راحل تبدیل شود. زمانی قمی با تاکید بر اجرای طرح خط انتقال گاز 24 اینج در شهرستان خمین گفت: این شهرستان برای توسعه صنعت نیاز به زیر ساخت های گاز ، برق و آب دارد.

وی بیان کرد: خط 24 اینچ گاز برای توسعه صنعت خمین نیاز ضروری است و سرمایه گذاران نباید برای بهره برداری از واحد های تولیدی با نبود گاز مواجه باشند.

استاندار مرکزی گفت: انتقال خط هشت اینچ گاز باید از منابع داخلی شرکت گار از محلات به خمین اجرایی شود تا بخشی از مشکلات کمبودزیرساختی در شهرک صنعتی خمین حل شود. وی بیان کرد: بخش مهمی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در سفر کاروان تدبیر و امید به استان مرکزی اختصاص به شهرستان خمین دارد.

زمانی قمی افزود: ساخت کانال آبیاری و لایروبی قنوات با تخصیص اعتبار ویژه که توسط رئیس جمهور اعلام خواهد شد برای توسعه بخش کشاورزی خمین در نظر گرفته شده است.

وی اظهارکرد: مهمترین مشکل مجتمع گل و گیاه شهرستان خمین تامین آب است و این مجتمع به 40 لیتر آب در ثانیه نیاز دارد. وی بیان کرد: چاه آبی در این مجتمع ایجاد شده است که 13 لیتر آب در ثانیه آبدهی دارد که دو و نیم لیتر برای این مجتمع از این منبع تخصیص داده شده است .

استاندار مرکزی ادامه داد: وزارت نیرو باید مجوز بهره برداری و تخصیص 10 و نیم لیتر آب در ثانیه را بدهد و 25 لیتر دیگر نیز باید با خرید چاه تامین شود .

وی گفت: برای این طرح های تامین آب به 40 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تخصیص این اعتبار با سفر کاروان تدبیر و امید تامین می شود.

استاندار مرکزی با اشاره به سفر هیات دولت به استان مرکزی و شهرستان خمین گفت: امیدواریم زمینه برای سفر خوب هیات دولت به شهرستان خمین فراهم شود، هرچند زمانی برای این سفر اعلام نمی‌کنم ولی باید اعلام کنم هیات دولت در برنامه حضور در استان مرکزی، سفری به شهرستان خمین دارد.

گفتنی است در این نشست که با حضورمعاونین هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استانداری ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ مشکل صنعت سیمان آذین خمین با راه و شهرسازی برطرف شد.

بررسی مشکلات پتروشیمی خمین به جلسه مشترک با وزیر صنعت و معدن موکول شد و ارزیابی واحدهای صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید نیز به نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور وزیر صنعت و معدن ارجاع شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.