قدس آنلاین-بجنورد- نادیا یزدانی: استاندارخراسان شمالی گفت: امروز باید یاد و سیره شهدا زنده نگه داشته شود و جامعه نیازمند این مهم است.

امروز جامعه نیازمند تبین یاد و حرکت شهدا است

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، صالحی در افتتاحیه کنگره سه هزارشهید خراسان شمالی،اظهارداشت: شهدا نیازی به برپایی برنامه هایی همانند این کنگره ندارند بلکه این ما انسان ها هستیم که باید به سبب جلوگیری از یاد شهیدان و ذات اقدس الهی این حرکت ها را استمرار بخشیم.

وی ادامه داد: باید برپایی کنگره های شهدا در راستای یادی از قافله شهدا و تبین سیره آنان برای جامعه همواره استمرار یابد.

صالحی با اشاره به تاسوعا و عاشورای حسینی و ۱۹ مهرماه سالگرد ورود مقام معظم رهبری به استان ،افزود: مقرربود این کنگره۱۹ مهرماه برپا شود که به دلیل تداخل زمانی، این کنگره از امروز ۲۴ مهرماه به مدت چهار روزآغازبه کارکرد.

صالحی با ذکر اینکه نهضت عاشورای امام حسین (ع)، درس امر به معروف و نهی از منکر،ایستادگی و مقاومت به همگان می دهد، عنوان کرد: از عاشورای حسینی امام درس مذاکره همراه با عزت اقتدار،یکپارچگی، دلداگی و تدبیر و همت را فرامی گیریم.

وی خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری ،حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در تعریف و پیام رسانی روز عاشورا اقدامی انجام دادند که با گذشت یک هزار و ۴۰۰ سال نه تحریفی صورت گرفته و نه به فراموشی سپرده شده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی با وفاق و همدلی بسترهای فرهنگی و اجتماعی لازم را برای برپایی این کنگره ایجادکرده است،گفت: با توجه به اینکه هم اکنون فضای ایثار و شهادت در استان گسترش یافته امیدواریم همواره ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

گفتنی است:کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی امروز آغاز شده است که نخستین روز اجلاسیه آن ویژه بانوان ایثار گر، روز دوم ویژه طلاب، اساتید و دانشجویان شهید و روز سوم ویژه دانش آموزان و روز آخر هم به برنامه های پایانی اختصاص دارد.
استان خراسان شمالی سه هزار و500 شهید، 371 آزاده، شش هزار و 262 جانباز تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.