رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که آزادی تمامی اسرای قهرمان از زندان های رژیم صهیونیستی در اولویت ما قرار دارد.

 اولویت اول محمود عباس!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمود عباس در جریان دیدار با خانواده شهید «یاسر حمدونه» اسیر فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، با اشاره به ایثارگری و خدمات اسرای فلسطینی به ملت فلسطین تاکید کرد: خون شهدا و جانفشانی های آنها هرگز هدر نخواهد رفت بلکه به عنوان راه درستی برای تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس اشغالی قرار خواهد گرفت.

حمدونه در تاریخ 25 سپتامبر پس از سکته قلبی در زندان ریمون، به شهادت رسید.

اعتصاب غذای 4 اسیر فلسطینی

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی تاکید کرد که چهار اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت اداری اعتصاب غذا کرده اند.

بر اساس این گزارش، این اسرا عبارتند از: انس شدید و احمد فاهره از شهر الخلیل که از تاریخ 25/9/2016 در زندان «مجین» دست به اعتصاب غذا زده اند و حال آنها وخیم گزارش شده است و اسیر مجد ابو شمله و حسن ربایعه از جنین که از تاریخ 5/10/2016 در زندان النقب اعتصاب غذا کرده اند.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطینی در بیانیه خود آورده است که طی ماه جاری بیش از 300 مورد بازداشت و تمدید بازداشت اداری علیه فلسطینیان صادر شده است.

حماس: رای یونسکو در مورد مسجد الاقصی اقدامی درست و بجا بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تاکید کرد که قطعنامه سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد "یونسکو" پیرامون اینکه مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان استف گامی در مسیر درست است که دیگر نهادهای بین المللی هم باید از آن تبعیت کنند.

فوزی برهوم سخنگوی حماس اظهار داشت که باید از حقوق و خواسته های ملت فلسطین حمایت شود. وی اشاره کرد که قطعنامه یونیسف تاکیدی بر حق ملت فلسطین در رابطه با سرزمین و مقدساتش است.

برهوم افزود که قطعنامه های بین المللی بطلان ادعاهای دشمن صهیونیستی که طی دهه های گذشته همواره در پی گمراه سازی افکار عمومی جهانیان بوده است، را ثابت کرد و این نشان می دهد که حقوق ملت فلسطین حتی با گذر زمان هم از یاد نمی رود.

وی تاکید کرد که تمامی طرف های عربی و اسلامی باید در کنار ملت فلسطین ایستاده و از مسائل و قضایای عادلانه آن حمایت کنند و تحرکات بین المللی بیشتری را در جهت دفاع از مساله فلسطین و ملت مظلوم فلسطین صورت دهند.

سخنگوی حماس از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت داده اند تقدیر و تشکر کرد.

سازمان "یونسکو" روز پنجشنبه پیش نویس قطعنامه ای را به تصویب رساند که وجود ارتباط دینی میان مسجد مبارک الاقصی و یهودیان را رد می کند و این مسجد را مکانی مقدس برای مسلمانان می داند.

24 کشور عضو یونسکو به این پیش نویس رای مثبت و 6 کشور به آن رای منفی و 26 کشور رای ممتنع دادند. در این قطعنامه همچنین تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مقدسات اسلامی قدس به شدت محکوم شده است.

استقبال اتحادیه عرب از قطعنامه یونسکو پیرامون مسجد الاقصی

سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی "آیسسکو" و اتحادیه عرب از قطعنامه یونسکو پیرامون قدس و اینکه مسجد الاقصی تنها متعلق به مسلمانان است، استقبال کردند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سازمان آیسسکو در بیانیه ای ضمن استقبال از قطعنامه یونسکو، از این سازمان خواست همچنان به حمایت از حقوق ثابت ملت فلسطین ادامه دهد.

همچنین شورای مدیریت یونسکو که متشکل از 58 عضو است، بار دیگر در مورد این قطعنامه رای گیری خواهد کرد تا به تایید نهایی برسد.

از سوی دیگر، اتحادیه عرب نیز ضمن استقبال از این قطعنامه، آن را اقدامی تاریخی در رابطه با قدس و مقدسات اسلامی خواند.

سعید ابو علی معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی اظهار داشت که صدور این قطعنامه بیانگر حق مسلم فلسطینیان و عرب ها در قدس و مقدسات اسلامی آن با تایید و حمایت قوانین و معاهدات بین المللی است.

ابو علی از تمامی کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دادند تقدیر و تشکر کرد و گفت که این قطعنامه بطلان ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد قدس و مقدسات اسلامی قدس را ثابت کرد.

وی تصریح کرد که صدور این قطعنامه مسلتزم حمایت هرچه بیشتر محافل بین المللی از ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن است که هر روزه در معرض جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی و عملیات یهودی سازی قرار دارد.

بازگشایی گذرگاه رفح

گذرگاه رفح واقع در مرز مصر و نوار غزه صبح امروز شنبه به صورت دو طرفه بازگشایی شد.

یک منبع در گذرگاه رفح گفت که این گذرگاه به مدت دو روز بازگشایی شده است و به مسافران به خصوص بیماران، دانشجویان و افراد دارای مجوز اقامت در مصر اجازه داده می شود که طی دو روز از این گذرگاه عبور کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.