استاد آواز و موسیقی ایرانی گفت: وقتی می‌بینیم با گذشت سال‌ها، همه جای تهران برج ساخته شده و خُشکسالی همه جای ایران را فرا گرفته انسان دچار افسردگی و گریه می‌شود.

برای محیط زیست باید گریست

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران شهرام ناظری که با همراهی سید عباس سجادی از این نمایشگاهها بازدید کرد، با اشاره به عکس های به نمایش گذاشته شده در گالری شماره یک  فرهنگسرای نیاوران و نمایشگاه عکس چشم های هما از ایران دهه 50 شمسی گفت:این عکس ها نشان دهنده عظمت و حقیقت تمدن ایران زمین است. وی افزود: وقتی این عکس ها را انسان می بیند، متآسف می شود که چرا ما همه آثار تاریخی و محیط زیست را از بین می بریم. وقتی می‌بینیم با گذشت سال ها چقدر این مناظر تغییر کرده و همه جای تهران برج ساخته شده و خُشکسالی همه جای ایران را فرا گرفته انسان دچار افسردگی و گریه می شود. واقعا باید برای این فجایع محیط زیستی اشک ریخت.
ناظری همچنین در بازدید ازنمایشگاه آب حیات، آثار نیرمصری پور با بیان اینکه ادبیات مادر همه هنرهاست اظهارداشت:یک هنرمند خطاط ، نقاش و یا موسیقی با داشتن دانش درحوزه ادبیات می تواند آثار هنری ماندگاری به جامعه عرضه نماید. وقتی به گذشته نگاه می کنیم می بینیم درموسیقی ما اساتید تک نواز بسیار داشته ایم که آثارشان ماندگارشده است ،اساتیدی چون استاد شهناز و استاد کسائی که این اساتید درحوزه ادبیات بسیارقوی بودند و اطلاعات زیادی درحوزه ادبیات داشته اند.

وی درخصوص آثار نیرمصری پور عنوان داشت: با توجه آثار خط و نقاشی که دراین نمایشگاه دیدم،
مشخص است که صاحب این آثار با حس درون و دلش کارمی کند. بینش، تفکرو احساس عمیق هنرمند در آثار و سوژه های انتخاب شده برای من بسیار جالب است ،با توجه به اینکه این هنرمند عنوان داشته است برای خلق این آثار از صدای من الهام گرفته است.

وی افزود:برای من بسیاردلگرم کننده و باعث خوشحالی است زیرا احساس می کنم ، این چراغ خاموش نشده ودر یک جاهایی روشن است ،امیدوارم این هنرمند با توجه به راهی که انتخاب کرده آینده درخشانی درانتظارش باشد.  

این استاد آواز و موسیقی سنتی درخصوص فرهنگسرای نیاوران بیان داشت: فضای هنری فرهنگسرای نیاوران با انسان حرف می زند ،حتی اگر مدیریت این فرهنگسرا به شخصی غیر متخصص سپرده شود این فضای هنری به او اجازه نمی دهد فعالیت های غیر فرهنگی ،هنری دراین مکان اجرا شود ولی خوشحالم ازاینکه امروز شاهد این هستیم ، مدیریت این فرهنگسرا به عهده کسی است که خود به حوزه فرهنگ ،هنر و ادبیات آشنا است وانتظار ما ازمدیریت فرهنگسرای نیاوران این است که چنین نمایشگاه هایی دراین سطح برپا نمایند.

منبع: حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.