قدس آنلاین- سعید کوشافر: دختر جوان به محض دیدن یک صندلی خالی آن هم در روزهای شلوغ ابتدای ترم غرق در شادی شد، بلافاصله پشت میز کافی‌نت دانشگاه رسید، اینترنت رایگان دانشگاه دانشجویان را وسوسه می‌کرد تا علاوه بر کارهای درسی، امور غیردرسی را هم در این مکان انجام دهند و همین مسأله هم باعث شلوغی مضاعف کافی‌نت شده بود.

اخاذی تمام دخترانه از دانشگاه تا پلیس فتا

دخترک بلافاصله وارد سیستم شد، هنوز روشن بود و انگار نفر قبل با عجله مکان را ترک کرده بود که حتی فرصت خاموش کردن سیستم را نیافته بود.

دختر دانشجو در آیکون‌های روی صفحه با آیکون تلگرام روبه رو شد، حتماً کسی قبلاً این نرم افزار را نصب کرده است، کلیک کرده، نه تنها نرم افزار نصب شده که هنوز اکانت باز است. وارد محیط تلگرام شد، این اکانت متعلق به یکی از دانشجویان دختر همین دانشگاه بود، کلی هم از عکس‌ها و مطالب خصوصی وی را می‌شد خواند و دریافت کرد.

دختر دانشجو اول بدون هدف خاصی تعداد زیادی ازعکس‌های خصوصی را دانلود کرد و سپس مشغول انجام کارش شد.

چند روز بعد، وقتی که برایش یک مشکل مالی پیش آمد و نیاز به پول داشت، شیطان ذهنش را تسخیر کرد و یاد عکس‌های خصوصی افتاد که چند روز قبل در کافی نت دانشگاه دانلود کرده بود. پس دوباره سراغ همین شبکه را گرفت و به شماره دخترک حواس پرت پیامی فرستاد، پیامی که به دستور شیطان صادر شده بود مملو از تهدید و ارهاب.

از پاسخ دخترک حواس‌پرت مشخص بود که حسابی جاخورده و باورش نمی‌شد که کسی به عکس‌های او دسترسی داشته باشد. از او خواسته بود که خودش را معرفی کند و هدفش را بگوید و شیطان به دختر دانشجو دستور داد بنویس «پول نقد».

از آن سو اما دخترک که حسابی از انتشار تصاویر و برباد رفتن آبرویش در دانشگاه هراسان بود، بدون ذره‌ای تردید سراغ راهکار قانونی رفت، شکایت کرد و با دستور قضایی به پلیس فتا رفت.

مأموران پلیس فتا پرونده را در دستور کار قرار دادند و خیلی زود بررسی‌های فنی و تخصصی آن‌ها به نتیجه رسید، تماس گیرنده کسی نبود جز دختری دانشجو در دانشگاه محل تحصیل شاکی.

او به پلیس احضار شد، پشیمان بود از اینکه فریب شیطان را خورده، ولی دیگر برای پشیمانی دیر بود و باید راهی دادسرا می‌شد تا حکمش را قاضی دادگاه بنویسد.

در همین راستا سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: دختری دانشجو که با بدست آوردن تصاویر خصوصی همکلاسی‌اش در شبکه اجتماعی تلگرام قصد اخاذی از وی را داشت توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با دریافت مرجوعه قضایی از سوی دختری جوان مبنی بر اخاذی تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ جواد جهانشیری افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده که دانشجو می‌باشد مشخص شد فردی ناشناس با ارسال پیام وی را به انتشار تصاویر خصوصی‌اش تهدید و قصد اخاذی 20 میلیون ریالی از وی را دارد. وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند. متهم 21 ساله به نام رؤیا که هم دانشگاهی شاکی است ضمن اعتراف به بزه انتسابی در بازجویی‌های به عمل آمده اظهار داشت برای انجام تحقیق به کافی‌نت دانشگاه مراجعه کردم و متوجه شدم نفر قبلی از پیج شبکه اجتماعی تلگرام خود خارج نشده و با دستیابی به اطلاعات داخل شبکه اجتماعی و ذخیره اطلاعات از جمله عکس‌های شاکی به فکر اخاذی از وی افتادم. شاکی پرونده که تازه متوجه اشتباه خود در استفاده غیرصحیح از اینترنت عمومی دانشگاه شده بود، عنوان کرد به دلیل اینترنت رایگان در دانشگاه، نسخه دسکتاپ شبکه اجتماعی پیام رسان خود را روی کامپیوتر نت سرای دانشگاه نیز نصب کرده اما به دلیل کاری با عجله قبل از logout شدن (قبل از خارج شدن از محیط کاربری تلگرام کامپیوتر دانشگاه) مکان را ترک می‌کند. سرهنگ جهانشیری با اشاره به معرفی متهم و شاکی به دادسرا و تأکید نسبت به استفاده صحیح از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی خصوصاً شبکه‌های پیام رسان غیر ایرانی،عدم ذخیره عکس‌ها را در این شبکه‌ها یادآور شد و از کاربران خواست به منظور پیشگیری از مخاطرات فضای سایبری حریم خصوصی خود را قبل از به خطر افتادن آن رعایت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.