۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 464848

رئیس کمیسیون خارجه و امنیت در کنست با پیش بینی انتخاب خالد مشعل به عنوان رئیس بعدی تشکیلات خودگردان فلسطین العام کرد از این مساله غافلگیر نمی‌شود.

آیا مشعل جانشین عباس می شود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، آوی دیختر، رئیس کمیسیون خارجه و امنیت در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در مصاحبه با روزنامه "اسرائیل الیوم" پیرامون آینده تشکیلات خودگردان فلسطین پس از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: فکر نمی کنم که رئیس آتی تشکیلات خودگردان فلسطین از جنبش فتح باشد، چراکه حماس آمادگی خود را برای سلطه بر تشکیلات از طریق راهکارهای دموکراتیک اعلام کرده است.

دیختر که در گذشته منصب "وزیر امنیت داخلی" را در اسرائیل برعهده داشت، گفت که حماس می‌داند زمانی که ماموریت عباس پایان یابد، به صورت موقت عزیز دویک، رئیس شورای قانون گذاری جایگزین وی می‌شود که او یکی از رهبران حماس در کرانه باختری است.

وی افزود: چندماه بعد انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار می‌شود و اگر مشعل برای تصدی این پست نامزد شود و در این انتخابات پیروز شود و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گردد، من غافلگیر نخواهم شد.

این مقام اسرائیلی با بیان اینکه جنبش فتح ممکن است مروان البرغوثی را برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین کاندید کند، گفت که حماس از محبوبیت بسیاری در کرانه باختری برخوردار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.