مزدوران عربستانی طرفدار عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن، مصر را به قاچاق موشک اسکاد ساخت چین برای انصارالله یمن متهم کردند.

 عربستان مصر را به قاچاق موشک متهم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ،  مزدوران عربستانی طرفدار هادی با خائن خواندن مصر و متهم کردن آن به پشت کردن به ائتلاف تجاوز به یمن٬ ادعا کردند که حمله های موشکی انصارالله که از ابتدای ماه کنونی علاوه بر جنوب عربستان٬ به شمال آن هم رسیده است ٬همچنین مشاهده اجزای موشک های منفجر شده نشان می دهد که این موشک ها ساخت چین وجدید هستند نه ساخت روسیه واز نوع قدیمی و برد آن یک هزار کیلومتر است.

مزدوران عربستانی همچنین ادعا کردند که این موشک های چینی توسط کشور ثالثی از طریق باب المندب عبور کرده و از طریق پایگاهی که در اختیار ارتش مصر بوده٬ به دست انصار الله رسیده است.

مزدوران عربستانی در ادامه ادعاهای خود افزودند :عربستان پس از اطلاع از این امر ،فورا صادرات مشتقات نفتی خود به مصر را قطع کرد.

مزدوران عربستانی عامل دیگر افزایش تنشج میان مصر وعربستان را مساله سوریه و همچنین مخالفت رئیس جمهوری مصر با گفت وگو با اخوان المسلمین دانستند که عربستان در طول تاریخ همواره حامی آن بوده است.

مصر خواستار گفت وگوی عربستان با دولت بشار اسد وتوقف حمایت این کشور از اخوان المسلمین است.

روابط قاهره و ریاض طی ماه های گذشته اختلافاتی را شاهد بوده است. هر چند در سفر پادشاه عربستان به مصر دو جزیره صنافیر و تیران به عربستان واگذار شد اما در ماه های اخیر تقابل هایی بین ریاض و قاهره به ویژه در مورد سوریه بروز کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.