'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با سی ان ان در آستانه نشست لوزان در سوئیس درباره سوریه با انتقاد از سیاست های نظامی کاخ سفید درنزدیکی با مرزهای روسیه، مشکلات مسکو با واشنگتن را تنها در مورد سوریه ندانست و گفت: نواحی شرقی اروپا قلمرو آمریکا نیست.

اختلافاتمان با واشنگتن تنها بر سر سوریه نیست/ واحی شرقی اروپا قلمرو آمریکا نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا که امروز شنبه بخش هایی از آن پخش شد، به روابط سردی که بین مسکو و واشنگتن بوجود آمده است، اشاره کرد و گفت : آمریکا نه تنها طرح هایی مبنی بر تخصیص پول برای تامین و حمایت از تجهیزات نظامی در نواحی شرقی اروپا دارد بلکه مبادرت به انتقال زیرساخت های ناتو در این مناطق و در نزدیکی مرزهای روسیه کرده است.
وی به استفاده از تازه ترین و پیشرفته ترین جنگنده آمریکایی یعنی جنگنده های اف 35 آمریکایی گفت: اینها در نزدیکی مرز با روسیه رخ می دهد و این نواحی قلمرو آمریکا نیست.
لاوروف درباره روابط مسکو و واشنگتن نیز گفت: برای آنچه در روابط آمریکا و روسیه رخ داده است، متاسف هستم.
وزیر امور خارجه روسیه افزود: ما مشترکات زیادی با مردم آمریکا داریم و در سطح شهروندان عادی آمریکایی، درک خیلی خوبی از یکدیگر داریم اما سیاستمداران دستور کاری خود را دارند و می توانم تایید کنم که آغاز گر چنین روابط بسیار ناسالمی، ما نبودیم.
وزیر امورخارجه روسیه مشکلات در روابط با آمریکا را تنها درمورد سوریه ندانست و گفت که پیش از آن در مورد اوکراین نیز این مشکل وجود داشت.
روابط روسیه و غرب در سال 2014 و در بحبوحه بحران اوکراین متشنج شد. آمریکا و اروپا روسیه را به خاطر مداخله در جنگ اوکراین و ضمیمه کردن کریمه به خاک روسیه تحریم کردند. 
اکنون نیز تقابل سیاسی میان مسکو و واشنگتن بر سر بحران سوریه همزمان با عملیات نیروهای دولتی سوریه با حمایت روسیه در حلب برای بازپس گیری این شهر از دست تروریست ها بالا گرفته است. 
روسیه، آمریکا را حامی تروریست ها می داند و حمله هوایی اخیر این کشور به نیروهای دولتی سوریه را از جمله دلایل این حمایت می داند و مقام های آمریکایی نیز روسیه را مسئول اصلی شکست گفت وگوهای صلح در سوریه قلمداد می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.