وزرای امور خارجه آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان قرار است به زودی در نشستی که با هدف بررسی اوضاع سوریه در لندن برگزار می شود با یکدیگر دیدار کنند.

لندن میزبان نشست چهارجانبه بحران سوریه می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازمهر، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا قرار است برای حضور در نشستی که پیرامون جنگ سوریه در لندن برگزار می شود، عازم انگلستان شود.
این نشست به میزبانی «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلستان و با حضور همتایان وی از آمریکا، فرانسه و آلمان برگزار می شود.
خبر برگزاری نشست لندن در حالی اعلام می شود که کری و «سرگئی لاوروف» همتای روس وی دیروز شنبه به همراه وزرای امور خارجه کشورهای ایران، عربستان، قطر، اردن و ترکیه در «لوزان» سوئیس با یکدیگر دیدار کردند تا شاید راه حلی برای پایان بحران سوریه بیابند.
به گفته تحلیلگر بی بی سی، ره آوردی که کری از نشست لوزان به لندن خواهد برد، نه یک طرح مبتکرانه و جدید برای حل بحران سوریه بلکه به قول خودش، یک سری ایده های تازه است.
کری مدعی است که شاید بتوان نقشه راه جدیدی برای برقراری آتش بس و زمینه چینی برای انتقال قدرت سیاسی در سوریه ترسیم کرد.
این اظهار نظر وزیر امور خارجه آمریکا در حالی بیان می شود که حدود یک ماه پیش توافق آتش بسی که به ابتکار عمل واشنگتن- مسکو در سوریه برقرار شد، تنها به فاصله چند روز پس از اجرای آن به واسطه بهانه جویی های مکرر طرف غربی با شکست مواجه شد.
اتهاماتی نظیر حمله جنگنده های روس به کاروان امداد سازمان ملل و بمباران مواضع غیرنظامیان در شرق حلب از جمله سنگ اندازی های آمریکا در مسیر تحقق آتش بس در سوریه بوده است حال آنکه مسکو همه آنها را به تمامی رد می کند.
نشست لندن به دنبال جلسه اضطراری برگزار می شود که سه شنبه هفته گذشته در مجلس عوام انگلستان پیرامون موضوع سوریه تشکیل شد.
در طول جلسه مجلس عوام، جانسون مسئولیت ناکامی آتش بس در سوریه را متوجه دولت های مسکو و دمشق کرد و خواهان برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مقابل سفارت روسیه در لندن شد– اقدامی که وزارت امور خارجه روسیه آن را شرم آور و در راستای ترویج روسیه هراسی توصیف کرد.
نشست لندن پیرامون سوریه در حالی برگزار می شود که طرف های شرکت کننده در نشست لوزان به پیرو توافق برای تداوم رایزنی ها، تصمیم گرفتند تا سریعا نشستی دیگر درباره سوریه برگزار کنند. به گفته کری، این نشست به منظور بررسی گام های بعدی در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.
این در حالی است که برخی منابع مطلع از پایان نشست لوزان بدون دستیابی به نتایج قابل ذکر و ترک این اجلاس توسط شرکت کنندگان بدون صدور بیانیه مشترک خبر دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.