قدس آنلاین: رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی مراقب سوء استفاده‌کنندگان کاربرانی که از خدمات اینترنت اشتراکی استفاده می‌‎کنند باشند.

ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی مراقب سوء استفاده کاربران متخلف باشند

سرهنگ جواد جهانشیری در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: بسیاری از مجرمان برای پنهان کردن هویت خویش و جلوگیری از شناسایی و دستگیر شدن خود از خدمات اینترنت اشتراکی مراکز عمومی نظیر هتل‌ها، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها، ادارات و غیره استفاده می‌کنند.

وی افزود: به موجب مواد 667،668 و 670 قانون آئین دادرسی کیفری، ارائه‌دهندگان خدمات دسترسی و میزبانی مکلف به نگهداری اطلاعات کاربران و داده ترافیک مرتبط با فعالیت کاربران هستند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی ادامه داد: با عنایت به اینکه انجام تکالیف مذکور برای «کشف جرایم رایانه‌ای» و شناسایی و تعقیب مجرمان ضروری است ترتیبی اتخاذ شود که مراکز مذکور با بکارگیری امکانات فنی اقدام به ثبت مشخصات استفاده‌کنندگان ‌اینترنت اشتراکی و احراز هویت آن‌ها ‌نمایند.

جهانشیری گفت: چنانچه تمهیدات لازم برای ثبت و احراز هویت استفاده‌کنندگان فراهم نشود مسئولیت ناشی از هرگونه سوء استفاده احتمالی از این خدمات متوجه مسئولان آن مرکز خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.