قدس آنلاین:یازدهمین دوره نمایشگاه گل و گیاه مشهد، شاهد حضوری پررنگ و متفاوت از موسسات وابسته آستان قدس رضوی است. <BR>

گل های بالای ضریح منور رضوی در  نمایشگاه گل و گیاه مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حسین یوسفی مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه این دوره با حضور قائم مقام تولیت عظمای آستان قدس رضوی، دکتر سید احمد علوی همراه بود که نشان از اهمیت ویژه مدیران عالی آستان قدس رضوی به این مقوله دارد.

گل‌های فوق ضریح منور رضوی در نمایشگاه
یوسفی اظهار داشت: از معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی بخش‌های شمیم رضوان و فضای سبز اماکن متبرکه در نمایشگاه گل و گیاه حضور دارند که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
وی با اعلام این مطلب افزود: بخش شمیم رضوان مسئولیت آماده‌سازی و بسته‌بندی گل‌های متبرک بالای ضریح مطهر را بر عهده دارند که گل‌ها را برای توزیع بین زائران و شیفتگان حضرت رضا(ع) در بسته‌های متبرک آماده‌سازی می‌کنند.
وی افزود: براساس یک سنت دیرینه، گل‌های روی ضریح مطهر حضرت رضا(ع) هر روز صبح توسط سرکشیک خدام حرم مطهر تعویض و گل‌های تازه جایگزین آن‌ها می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی تصریح کرد: بخش فضای سبز اماکن متبرکه که مسئولیت زیباسازی و گل‌آرایی حرم مطهر را برعهده دارد و به ویژه در مناسبت‌هایی مانند میلاد حضرت رضا(ع)، نیمه شعبان، نوروز و ... زائران بارگاه منور رضوی شاهد تلاش‌های آن‌‌ها در حوزه اماکن متبرکه می‌باشند نیز در یازدهمین نمایشگاه گل و گیاه شرکت نموده است.

غرفه‌آرایی با المان‌هایی از حرم مطهر رضوی
یوسفی تصریح کرد: در غرفه‌های موسسه باغات و مزرعه نمونه آستان قدس رضوی به صورت هنرمندانه‌ای از تصاویر و المان‌های فضای ملکوتی حرم مطهر رضوی مانند گنبد و گلدسته حرم حضرت رضا(ع) استفاده شده است.
وی ادامه داد: پرچم سبز رنگ آستان قدس رضوی و نورآرایی ویژه غرفه‌ها از ویژگی‌های منحصر به فرد غرفه‌های آستان قدس رضوی در این نمایشگاه است.

موسسه باغات رتبه نخست در ادوار گذشته
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: سازمان باغات آستان قدس رضوی در تمامی نمایشگاه‌های گل و گیاه مشهد و تهران حضور فعال داشته و در تمامی دوره ها بیشترین امتیازات و رتبه نخست را کسب کرده است.
وی افزود: یکی از عمده‌ترین مزایای موسسه باغات آستان قدس رضوی در مشهد به عنوان یک کلانشهر مذهبی تلطیف هوا می‌باشد که با توجه ویژه به مسائل مهندسی زیست محیطی در زمینه تامین هوای مطلوب و با طراوت تاثیر بسزایی داشته است.
مزرعه نمونه آستان قدس رضوی نیز با نمایش متنوع‌ترین گیاهان آپارتمانی در این دوره نمایشگاه حضور پیدا کرده و جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی را در زمینه تولید گل و گیاه را در معرض دید علاقه مندان گذاشته است.
یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه و باغبانی مشهد با اهداف جذب سرمایه‌گذاران در زمینه تولید گل و گیاه و صنایع وابسته، افزایش تولید داخلی و کنترل قیمت گل و گیاه، بررسی امکان صدور تولیدات و یا افزایش آن، معرفی کیفیت محصولات و گسترش سطح همکاری‌ها با شرکت‌ها و انجام پروژه‌های مشترک، ایجاد اشتغال و تشویق، ترغیب و ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان جهت ارتقاء کیفی تولید، استانداردها و معیارهای جهانی در جهت توسعه صادرات گل و گیاه، ایجاد امکانات مناسب جهت تبادل نظر برای استفاده از یافته‌های علمی و تجربیات کارشناسان و صاحب‌نظران داخلی و خارجی و ... از 14 تا 18 اردیبهشت‌ماه سال جاری در نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حال برگزاری است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.