داوود گودرزی از مجلس شورای اسلامی خواست تا ورود جدی‌تر به ماجرای FATF داشته باشد.

مجلس به بحث FATF ورود جدی‌تری داشته باشد/ در برجام قرار بود تحریم‌ها برطرف شود، قرار نبود خودمان را تحریم کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با انتقاد از تعهد ایران در FATF، گفت: تعهد FATF که بهانه پولشویی به طرف خارجی داده شده است، کشور را ناخودآگاه وارد یک فضای خودتحریمی می‌کند که با هیچ منطق و تدبیری سازگار نیست.

وی با اشاره به اظهارات برخی مسئولان مبنی بر اینکه در برجام همه تحریمها برداشته شده است، تصریح کرد: سؤال این است که اگر در برجام همه تحریمها برداشته شده، چرا در معاهده FATF مقرر شده که پولهای بلوکه شده‌ ایران در صورت آزاد شدن، نباید صرف 170 مجموعه و نهاد انقلابی شود؟ آیا اسم این کار تحریم‌کردن 170 مجموعه انقلابی کشور نیست؟ برجام قرار بود تحریمها را برطرف کند، قرار نبود خودمان را تحریم کنیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به تحریم قرارگاه خاتم در معاهده FATF به عنوان یکی از نهادهای انقلابی کشور که خدمات عمرانی متعددی انجام داده است، اظهار کرد: قرارگاه خاتم و سایر مجموعه‌های انقلابی، برای سازندگی کشور و پُر کردن خلأهایی که دولت نمی‌توانست ورود کند، مجاهدتهای بسیاری کرده‌اند و کشور را در مقاطع حساس از بحران نجات داده‌اند که این جای تقدیر دارد.

گودرزی تأکید کرد: قرار گاه خاتم و مجموعه‌های سازندگی سپاه در بخشهایی که شرکتهای خارجی به صورت انحصاری در مناطق مختلف اقتصادی کشور فعالیت داشتند و استعمار کرده بودند، ورود کرد و کار را به دست گرفت؛ اما امروز به جای تشکر از این نهاد انقلابی، آنها را تحریم کرده‌ایم که با هیچ منطقی سازگار نیست.

وی با تأکید بر اینکه برخی تلاش می‌کنند از طریق قانون مبارزه با پولشویی که در مجلس تصویب شده، در اذهان عمومی طوری جلوه دهند که گویی باید با پولشویی و مفاسد اقتصادی مبارزه شود و فقط اینها حامی شفافیت اقتصادی هستند، گفت: مبارزه با پولشویی اصلا ارتباطی به FATF ندارد و در این قرارداد به بهانه مبارزه با پولشویی به خودتحریمی تعهد داده‌اند.

مسئول بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه برخی به دنبال فریب افکار عمومی‌ هستند، خاطرنشان کرد: فریب افکار عمومی یکی دیگر از اشتباهات برخی مسئولان است، به طوریکه مخالفان FATF را مخالف مبارزه با پولشویی و مفاسد اقتصادی به افکار عمومی معرفی می‌کنند؛ اینها باید بدانند که مردم هوشیارند و فریب اینگونه مسائل را نمی‌خورند.

وی در خاتمه تاکید کرد که حتماً  مجلس باید در ماجرای FATF، ورود جدی‌تری داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.