قدس آنلاین - کرمان : علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمان از تهیه و تدوین پیوست های فرهنگی مناطق هشتگانه اقتصاد مقاومتی استان حداکثر طی یکماه آینده با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط خبر داد.

برگزاری باشکوه وتوام با آرامش عزاداری و سوگواری امام حسین(ع)

در این جلسه استاندارکرمان ، ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، از برگزاری باشکوه مراسمات  عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) در سراسر استان خبر داد.

وی ضمن قدردانی از هماهنگی دستگاه‌های مسئول همچون شورای تامین، ائمه جمعه و هیات‌های مذهبی در برپایی نظم و امنیت مراسمات عزاداری، گفت: مردم به صورت خودجوش و با هزینه‌های خودشان نسبت به برپایی مراسمات عزاداری سید الشهدا(ع) اقدام نمودند و خوشبختانه با تدابیر شورای تامین استان، امنیت خوبی در سراسر استان برقرار بود.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: یک مورد تحریکی و ایجاد اختلاف گزارش ، که سریعا جلوگیری شد و خوشبختانه تاسوعا و عاشورا با آرامش کامل در سراسر استان برگزار شد.

وی با اشاره به سرشماری نفوس و مسکن در استان کرمان، افزود: مردم کرمان با حضور فعال در این برنامه، آمار دقیقی ارائه دهند تا برنامه‌ریزان کشوری و استانی به نحو مطلوبی ازاین آماراستفاده نمایند.

رزم حسینی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای  سالروز حادثه به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان ، گفت: در 24 مهرماه سال 57 مردم شریف کرمان به مبارزه با ایادی رژیم ستم‌شاهی برآمدند و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی مردم کرمان پدید آورد.

استاندار کرمان به برگزاری جشنواره‌های تولیدات داخلی استان اشاره کرد و یادآور شد: این کار به فرهنگ عمومی استان، تولید و اشتغال کمک می‌کند و مردم نسبت به محصولات در حوزه روستایی و شهری خود تشویق و ترغیب می‌شوند.

رزم حسینی به طرح هشت زون اقتصاد مقاومتی در استان کرمان اشاره و خاطر نشان کرد: 12 موسسه ملی و غیردولتی در استان کرمان قرارداد انجام طرح‌های اقتصاد مقاومتی را پذیرفته‌اند که در برخی از شهرستان‌ها پیشرفت‌های قابل ملاحظه ای را شاهد هستیم.

وی گفت: هم اکنون اقدامات توسعه در شهرستان رودبار جنوب با محوریت امام جمعه به خوبی پیش می رود، در شهداد نیز کار خوبی با حضور سرمایه گذار خارجی آغاز شده و شش روستا در زرند نیز فعالیت هایی را آغاز کرده اند.

استاندار کرمان به میزان پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی توسط مدیران معین هر یک از مناطق اشاره کرد و افزود:  این 12 موسسه آمادگی دارند در حوزه‌های فرهنگی نیز مسئولیت‌هایی بپذیرند که در این راستا از سازمان تبلیغات اسلامی استان درخواست شد، پیوست‌های فرهنگی عملیاتی و قابل رصد را حداکثر طی یکماه آینده با همکاری دستگاه های مرتبط تهیه و به مدیران مناطق اقتصادی کرمان اعلام نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.