مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حمله آل‌سعود به یمن و به خاک و خون کشیدن عزاداران حسینی گفت: این حمله‌ها از جنون ناامیدی است، آل‌سعود به آخر خط رسیده و از آینده خود ناامید است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: آل‌سعود به آخر خط رسیده و از آینده خود ناامید است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج از فقه در مسجد اعظم قم، با تقدیر از حضور باشکوه مسلمانان جهان در مراسم ایام عزاداری امام حسین (ع) و تشرف میلیونی مسلمانان به کربلا اظهار داشت: برای‌ نخستین‌بار در ایام عزاداری ورزشگاه‌ها هم تبدیل به حسینیه شده و مراسم به نحو احسن برگزار شد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در این ایام در برخی کشورها کوردلان تکفیری به برخی جلسات عزاداری حمله کردند و عده‌ای را به شهادت رساندند افزود: براساس احادیث دشمنان ما از احمق‌ها هستند، آن‌ها می‌بینند هر چه بیشتر فشار می‌آورند توجه مردم به اسلام بیشتر می‌شود.

وی با بی‌سابقه خواندن حضور زوار سیدالشهدا در کربلا تصریح کرد: مراسم شیرخوارگان که در سال‌های اخیر برگزار می‌شد امسال در 42 کشور برگزار شد، وقتی در رسانه‌ها عزاداری‌ها را در لندن نشان می‌دادند، دسته‌های عزاداری عظیمی را مشاهده می‌کردید اما این احمق‌ها نمی‌فهمند هرچه بیشتر فشار بیاورند، عشق مردم به سیدالشهدا(ع) بیشتر می‌شود و مردم هم ابایی از شهادت در این راه ندارند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با تاکید براینکه دشمنان دیوانه‌وار حمله می‌کنند و بی‌گناهان را می‌کشند درحالی‌که نتیجه عکس می‌گیرند، گفت: با این وجود امسال با نظم و توجه خاصی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) برگزار شد و همه جهان این مراسم را دیدند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به حمله آل‌سعود به یمن و به خاک و خون کشیدن عزاداران حسینی گفت: این حمله در مقابل چشمان مراکز جهانی مدافع بشر رخ داد و همه در مقابل آن سکوت و برخی هم لفظی محکوم کردند؛ این حمله‌ها از جنون ناامیدی است. آل‌سعود به آخر خط رسیده و از آینده خود ناامید است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه یکی از حالات ناامیدی "جنون" است، بیان کرد: همین جنون سبب می‌شود دست به هر کاری بزنند، آن‌ها می‌خواستند یک هفته‌ای یمن را فتح کنند اما 1.5 سال است که در یمن جنایت می‌کنند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: فرضاً که یمن را هم گرفتند، اما آیا می‌توانید کشوری را که خراب کردید و کشتید، در این کشور بر مردم حکومت کنید و موردِ پذیرش باشید؟ جز، جنونِ ناامیدی نمی‌توان نام دیگری بر جنایات آل‌سعود در یمن گذاشت.

به گفته وی، عراق آخرین گام‌ها را برای راندن تکفیری‌ها سپری می‌کند و روسیاهی عظیمی برای انگلیس و آمریکا به‌عنوان حامیان تکفیری‌ها و آل‌سعود خواهد ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.