۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 465418

گفت‌وگوهای میگوئل لیتین فیلمساز مشهور آمریکای جنوبی با محمدحسین بدری و نعمت الله سعیدی در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

گفتگوهای میگوئل لیتین کتاب می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، میگوئل لیتین، فیلمساز مشهور آمریکای جنوبی که مدتی قبل به ایران سفر کرده بود، در مدت اقامت در ایران، گفت‌وگوهایی انجام داده که به زودی در قالب یک کتاب منتشر می‌شود.

این گفت‌وگوها را محمدحسین بدری و نعمت الله سعیدی به صورت دوره‌ای در روزهای مختلف سفر لیتین و همسرش به ایران با او انجام دادند و شامل موضوع‌های مختلفی در فرهنگ و هنر و سینما و تعامل‌های فرهنگی ایران و کشورهای آمریکای لاتین، از جمله شیلی است.

محمد حسین بدری، سردبیر مجله عصر جدید که تدوین نهایی این کتاب را برعهده دارد، در این باره به خبرنگار کتاب و ادبیات فارس گفت: در روزهای حضور میگوئل لیتین و همسرش الیزابت که او هم از چهره‌های فرهنگی و هنری آمریکای جنوبی است و در سال‌های مبارزه با پینوشه، دیکتاتور شیلی، در کار مبارزه با همسرش همراه و همکار بوده، فرصت‌هایی را به گفت‌وگوهای مختلف جدی و صمیمانه با او اختصاص دادیم و نتیجه، مجموعه‌ای خواندنی از تجربه‌ها و ایده‌های یک فیلمساز بزرگ بین المللی شده که به زودی منتشر خواهد شد.

بدری تاکید کرد: تجربه رشد و کار هنری در جای دیگری از دنیا که ما به عنوان مخاطب ایرانی، چیز زیادی از آن نمی‌دانیم، مبارزه برای پیروزی انقلاب مردمی سالوادور آلنده، کودتای خونین پینوشه با حمایت آمریکا، 17 سال اخراج هزاران نفر مردم شیلی از کشورشان و زندگی در تبعید، سفر مخفیانه 6 هفته‌ای در دوره حکومت کودتا به شیلی و سال‌های بعد از سقوط حکومت پینوشه، ماجراهای جالب و خواندنی در گفت‌وگوهای ما با میگوئل لیتین پدید آورده که امیدوارم به کار مخاطب ایرانی این کتاب بیاید.

میگوئل لیتین از چهره‌های فرهنگی و هنری مبارز آمریکای لاتین، بعد از سال‌ها تلاش برای پیروزی انقلاب مردم شیلی به رهبری سالوادور آلنده، از آدم‌های موثر دوران نسبتا کوتاه ریاست جمهوری او به شمار می‌رود که با کودتای آمریکایی پینوشه، به اجبار از کشورش خارج شد و 17 سال را در تبعید به تولید فیلم‌های سینمایی و مستند مشغول بود.

لیتین، چندی پیش به دعوت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به ایران آمد و ضمن آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی و هنری اهالی فرهنگ ایران، برای ادامه ارتباط و همکاری میان هنرمندان ایران و شیلی، موافقت نامه همکاری امضا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.