قدس آنلاین- تبریز: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 75 درصد مرگ و میر استان به خاطر بیماری‌های غیرواگیردار است، گفت: نباید اجازه دهیم که بیمار شویم که در این استان به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت وجود دارد.

یک مراقب سلامت به ازای هر 3 هزار نفر در استان آذربایجان‌شرقی/ اجازه ندهیم که بیمار شویم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کلینیک نگهداری سالمند دوستدار گوگان و مرکز درمانی و آموزشی این شهر اظهار کرد: در اینکه مردم نیازی به خدمات‌رسانی داشته و دولت نیز محدودیت‌های دارد بر هیچ کس پوشیده نیست ولی باید به این امر توجه کنیم که مردم انتظاراتی از نمایندگان و مسؤولان دارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از نظر آموزش و پژوهش و مخصوصا خدمات بهداشتی در زمره بهترین‌های کشوری است، گفت: به طور کلی این استان زیر پوشش خدمات شبکه بهداشتی قرار گرفته است و برکات این امر را در سال‌های آینده مشاهده خواهیم کرد.

قاصی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه 75 درصد مرگ و میر استان به خاطر بیماری‌های غیرواگیردار است، گفت: باید اجازه ندهیم که بیمار بشویم و در این استان به ازای هر 3 هزار نفر یک مراقب سلامت وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: وجود چنین مراکز درمانی باید در همه استان‌ها رشد داشته باشد و در طول یک سال این مراکز در تمام بخش‌های استان احداث و راه‌اندازی شوند.

وزیر بهداشت به فعالیت‌های ارزنده نمایندگان و حمایت آنها از طرح سلامت اشاره کرد و گفت: امید است نیازها و نقیصه‌های این طرح و همچنین سایر مسائل در امر آموزشی در اسرع وقت رفع شود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید با بسترسازی کاری کنیم که خدمات اولیه در این مراکز صورت گیرد و این مراکز و در کل خدمات درمانی به گونه‌ای است که نیاز به کمک همه حانبه از طرف دولت را دارد زیرا یک امر خیر و کار حسنه است.

هاشمی به ارائه دو مشکل مهم در امر خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکل‌ها بیمه روستایی است و امروزه در طرح سلامت 10 میلیون نفر عضو هستند و خدمات رایگان دریافت می‌کنند که باید بیمه روستایی نیز مانند این طرح باشد و فرقی در بین آن‌ها نباشد.

وی مشکل دوم را ارجاع بیمار برای مهر و امضای پزشک دانست و گفت: این کار موجب ایجاد محدودیت در بین آنها می‌شود و اگر از مرکز ارجاع نیامده باشد محدودیتی ایجاد نشود و بلکه به افرادی که مهر و امضای پزشک دارند تسهیلات بیشتری از جمله نگرفتن فرانشیز داشته باشند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ساختمان و احداث مراکز و بیمارستان‌ها بخش کوچکی است و مهم کارهای انسان دوستانه و همکاری دلسوزانه در بین افراد است.

گفتنی است در پایان مراسم زمین محل احداث مرکز نگهداری سالمند دوستدار با متراژ 480 مترمربع کلنگ‌زنی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.