منابع مصری از ادامه ناآرامی ها در شبه جزیره سینا و کشته شدن ۵ نظامی دیگر مصر از جمله یک افسر در تازه ترین درگیری ها با افراد مسلح در شمال سینا خبر دادند.

سینا همچنان ناآرام / کشته‌شدن ۵ نظامی دیگر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، شب گذشته نیز در جریان درگیری بین نیروهای مصری با افراد مسلح در جنوب شیخ زوید واقع در شمال سینا، 5 نظامی مصری از جمله یک افسر کشته شدند.

کشته شدن این 5 نظامی در حالی است که دو روز پیش نیز 12 سرباز مصری در حمله عناصر تروریستی در نزدیکی شهر بئر العبد از توابع استان شمال سینا کشته و 6 نفر نیز زخمی شدند.

به دنبال این درگیری ها، ارتش مصر بمباران مواضع گروه های تروریستی در سینا را آغاز کرد.

روز گذشته نیز منابع مصری گزارش دادند که نیروهای مبارزه با تروریسم موفق شدند 40 تروریست را به قتل رسانده و 3 حمله تروریستی را خنثی کنند.

یک منبع امنیتی اظهار داشت که طی یک عملیات گسترده امنیتی برخی مناطق در جنوب العریش، مرکز سینا و جنوب شیخ زوید که افراد مسلح در آن حضور دارند، رصد شده و هدف حملات مستقیم هوایی قرار گرفت و طی آن 40 تکفیری کشته شده و تعدادی نیز زخمی شدند.

استان سینا محل فعالیت چند گروه تروریستی از جمله انصار بیت المقدس است که در نوامبر سال 2014 پس از بیعت با گروه تروریستی داعش به ولایت سینا تغییر نام داد.

پایگاه‌های نظامی، پلیسی و نیروهای امنیتی مصر در سینا نیز طی دو سال اخیر هدف حملاتی در شبه ‌جزیره سینا قرار گرفته‌اند که طی آن ده‌ها نفر از نیروهای ارتش و پلیس کشته شدند و گروه‌های افراطی مسئولیت این حمله را به‌ عهده گرفتند.
ارتش مصر از یکسال قبل با مشارکت پلیس، حملات امنیتی برای هدف قرار دادن صدها فرد مسلح در شمال سینا را آغاز کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.