قدس آنلاین - سعید کوشافر: نیمه شب هم گذشته بود، صدایی از داخل سالن به گوش می‌رسید، انگار کسی داشت در پذیرایی خانه قدم می‌زد.

موبایل سرقتی راز دزدان نقابدار را فاش کرد

زن چشمانش را نیمه باز کرد، می‌خواست ببیند که شوهرش دچار بی‌خوابی شده یا فرزندش نیمه شب سراغ دستشویی رفته است، اما هر دو سر جایشان خواب بودند. سرش را از روی بالش بلند کرد و چشمانش را به طور کامل باز کرد تا به تاریکی عادت کند و بهتر ببیند، نه هر دو سر جایشان در خواب بودند.

رخوت خواب هنوز به او اجازه برخاستن از جایش را نمی‌داد، احتمال می‌داد که گربه‌ای وارد خانه شده، اما ناگهان سایه دو هیکل درشت و بزرگ را در آستانه در اتاق خواب مشاهده کرد. چنان ترسیده بود که زبانش بند آمد نه قدرت و نه فرصت عکس‌العمل داشت، درخشش برق تیغه بزرگ شمشیر همه چیز را برای زن روشن کرد و لحظاتی بعد از صدای نخراشیده یکی از دو مرد فهمید که باید ساکت شود تا جان خودش، همسرش و فرزندش در امان باشد. هر دو مرد دست و پای زن و مرد و فرزندشان را بستند و سپس از زن خواستند که مکان پول‌ها و طلاهایی که در خانه دارد به آن‌ها بگوید، زن هم از ترس صدمه زدن به خانواده‌اش همه را در اختیار سارقان قرار داد، مردان نقابدار به این هم بسنده نکردند و موبایل‌های آن‌ها را هم برداشتند، لپ تاپ مرد خانواده هم روی میز بود زیر بغل زدند و پس از قطع کردن سیم تلفن از خانه بیرون زدند.

سارقان نقابدار گمان کردند یکی از راحت‌ترین سرقت‌ها را انجام داده‌اند، غافل از اینکه همین طمع برای کسب پول بیشتر در سرقت موبایل‌ها طومار دزدی‌های شبانه آن‌ها را درهم خواهد پیچید.

اعضای این خانواده پس از رفتن سارقان دست و پای خود را باز کردند و زن صبح اول وقت شکایتش از این سارقان نقابدار را تقدیم دادسرا کرد تا با دستور قضایی توسط پلیس پیگیری شود.

مأموران آگاهی در اولین اقدام با استفاده از تن صدا، جثه و حرکات سارقان سن آن‌ها را تخمین زدند و سپس سراغ سایر راه‌هایی رفتند که می‌توانست دزدان نقابدار را ردزنی کند.

مأموران سختکوش و باتجربه آگاهی مشهد عملیات گسترده‌ای را برای ردیابی وسایل سرقتی آغاز کردند و پس از چند روز توانستند رد موبایل‌های سرقتی را بزنند و محل اختفای سارقان را پیدا کنند.

مأموران در عملیاتی غافلگیرانه به خوابگاه سارقان رخنه کرده و توانستند علاوه بر بازداشت هر دو دزد نقابدار، هر سه گوشی سرقتی را هم کشف کنند.

در همین راستا سرهنگ حمید رزمخواه رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: دو سارق حرفه‌ای که با سر و صورت بسته وارد منزلی شده و اقدام به سرقت نموده بودند، شناسایی و دستگیر شدند. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در تشریح این خبر گفت: خانمی با در دست داشتن یک برگ مرجوعه قضایی به پلیس آگاهی مراجعه و بیان داشت که در ساعت 2 بامداد دو نفر با سر و صورت پوشیده وارد منزل آنان در بولوار امامیه شده و با تهدید قمه و شمشیر ابتدا دست و پای وی، همسر و فرزندش را بسته سپس اقدام به سرقت سه دستگاه گوشی تلفن همراه و یک میلیون و هشتصد هزار تومان وجه نقد، یک دستگاه لپ تاپ، یک النگو و انگشتر طلا نموده و از محل متواری شدند.

سرهنگ حمید رزمخواه افزود: با توجه به اهمیت موضوع تیمی از کارآگاهان پایگاه غرب وارد عمل شده و در این خصوص اظهارات مالباختگان اخذ و با راهنمایی آنان مشخصات ظاهری اعم از سن حدودی، قد، تن صدا و... را اخذ و ضمیمه پرونده کردند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات پلیسی به صورت ویژه توسط تیمی منسجم از کارآگاهان پایگاه غرب و اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی آغاز و پس از چندین روز کار گسترده پلیسی کارآگاهان توانستند سرنخ‌هایی از تلفن‌های مسروقه را کشف و با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه دو نفر به هویت‌های محمد24 ساله و دانیال 23 ساله را دستگیر و از مخفیگاه آنان هر سه گوشی تلفن همراه را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعلام اینکه متهمین در بازجویی‌های به عمل آمده صراحتاً به جرم خود اعتراف و از آنجایی که دارای سوابق متعدد کیفری دیگری از جمله آدم ربایی، سرقت‌های به عنف و نزاع و درگیری بوده‌اند، هر دو نفر متهم با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به دادسرا اعزام شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.