قدس آنلاین- بیرجند:رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در6ماه نخست امسال آموزش کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای ۳ هزار و ۴۲۹ نفر در استان آموزش کارآفرینی و اشتغال‌زایی انجام شده است.

بیش از 3هزار نفر درخراسان جنوبی آموزش کارآفرینی واشتغال فرا گرفتند

محمد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگارقدس آنلاین دربیرجند، اظهار داشت: در این مدت ۱۱۳ کارگاه کمک اشتغال کوچک و زودبازده اقتصادی در زمینه‌های مختلف در خراسان جنوبی تشکیل شده است

وی افزود: آموزش افراد متقاضی ایجاد کارگاه‌های اقتصادی به صورت تخصصی در زمینه‌ ارائه آموزشهای فنی وحرفه‌ای، اقتصاد مقاومتی، مشاغل خانگی و طرح‌های صنایع تبدیلی بوده است که دستاورد آن ایجاد کارگاه‌های تخصصی در زمینه پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل، تولید کرم ورمی کمپوست برای 113 نفر بوده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در این مدت یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی، ایجاد کارگاه‌های کمک اشتغال و زودبازده اقتصادی در زمینه‌های مختلف در عرصه‌های تولید و کارگاه‌های کوچک صنایع تبدیلی محصولات زراعی و باغی بوده است که تاکنون 113 کارگاه برگزار شده است و ایجاد کارگاه‌های کمک اشتغال کوچک اقتصاد مقاومتی شامل آبزیان، قارچ خوراکی، گیاهان دارویی، صنایع کوچک تبدیلی، گوهرتراشی، کشاورزی از جمله این کارگاهها بوده است.

زهرایی افزود: اعزام گروه‌های جهادی متخصص به مناطق محروم خراسان جنوبی از دیگر برنامه‌هایی این نهاد بوده است که این برنامه با هدف کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی از طریق اعزام بسیجیان متخصص به مناطق محروم در قالب گروه‌های جهادی بوده است و در این راستا 17 هزار و 760  نفر اعزام شده‌اند.

وی به برگزاری همایش فعالان عرصه‌های اشتغال‌زایی در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، صنایع تبدیلی و ایده‌های برتر کار آفرینی اشاره و اظهار داشت: در راستای برپایی نمایشگاه محصولات کارگاه‌های کوچک زودبازده در خراسان جنوبی 7 همایش برگزار شده است.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: برپایی بیمارستانهای صحرایی و ثابت در مناطق مرزی، محروم و کم برخوردار از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی استان بوده است که در این مدت یک بیمارستان صحرایی برپا شده است.

زهرایی اعزام تیمهای تخصصی، بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق محروم و کم برخوردار را از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی خراسان جنوبی دانست و افزود: در این مدت 86 تیم برای انجام ویزیت رایگان مردم در مناطق روستایی استان اعزام شدند.

وی اظهار داشت: ایجاد کمیته‌های 11 گانه اقتصاد مقاومتی در راستای بررسی معضلات پیش رو و ارائه راهکار به مجامع استان شامل 11 جلسه از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی خراسان جنوبی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.