عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ‌کس با مذاکره‌ای که حق را بیان کند و زیر بار ظلم نرود، مخالف نیست.

کسانی که واقعه عاشورا را درس مذاکره می‌دانند عقب‌مانده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز (دوشنبه، 26 مهر) در نشستی با موضوع حادثه عاشورا در دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اظهارات برخی که بیان می‌کنند عاشورا درس مذاکره است، خاطرنشان کرد:باید از امام حسین(ع) و حادثه عاشورا درس مذاکره گرفت، اما امام حسین(ع) چه مذاکره‌ای کرد، امام حسین تا آخر بیان می‌کرد که شما قاتلید و این مسیری که ما می‌رویم راه حق است. 

وی در ادامه افزود: کسی که سازش کرده باشد، سرش را بالای نیزه می‌برند و یا با خانواده و یارانش چنین می‌کنند؟ اگر نتیجه سازش این باشد، پس عدم سازش چیست؟ 

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی گفت: هیچ کس با مذاکره‌ای که حق را بیان کند و زیر بار ظلم نرود، مخالف نیست، اما مذاکره‌ای که آخر آن سازش و تسلیم و عبور از حقوق و عزت ملت باشد، این مشکل دارد.

رحیم‌پور ازغدی افزود: مشکل مذاکره نیست، مشکل مفاد مذاکره است و نتیجه آن است. 

وی ادامه داد: مذاکره‌ای که شما به تمام عهدهایی که بسته‌ای عمل کنی و طرف مقابل 10 درصد از آن عمل کند، نتیجه این مذاکره مشکل دارد. 

استاد حوزه و دانشگاه با طرح دو شیوه برای استناد به منابع، گفت: یک وقتی است که شما منافع و کار خود را می‌خواهید و به دنبال یک مؤیدی می‌گردید که کار خود را توجیه مذهبی کنید، این روش خیانت و تحریف است، اما یک وقتی است که می‌خواهید از دین، الگو بگیرید، حالاست که به سراغ قرآن و روایات می‌روید.

رحیم‌پور ازغدی همچنین درباره کسانی که حادثه عاشورا را مذاکره می‌دانند، اظهارکرد: کسانی که چنین اظهاراتی می‌کنند، عقب‌مانده‌اند. 

وی با بیان اینکه از کربلا می‌شود صدها درس آموخت، تصریح کرد: فقط غصه خوردن برای کربلا مفهوم تشیع نیست، شیعه متحرک است و کنار امامش حرکت می‌کند.

رحیم‌پور ازغدی خاطرنشان کرد: تفاوت شیعه با غیرشیعه در حُبّ حسین(ع) و عزای حسین(ع) نیست، بلکه در مسئله امامت است؛ شیعه می‌گوید حسین(ع)، «امام» ماست.

وی با انتقاد از پرداخت حقوقهای نجومی به برخی مدیران، گفت: اولین وظیفه ما این است که با پرسش ببینیم، اصل موضوع چه چیزی است و روی توهم بحث نکنیم، وقتی متوجه شدیم که جایی فساد، خیانت و خطا صورت می‌گیرد، باید درباره آن موضع بگیریم، اگر اختیار نداشتیم باید با قلم و زبان موضع بگیریم که مجبور به پاسخگویی شوند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: موضوع فیشهای حقوقی نجومی در جاهایی خطا و در جاهای دیگری خیانت است، بعضی از این فیشهای حقوقی خیانت و شاید بعضی هم خطا باشد.

رحیم‌پور ازغدی با تأکید بر اینکه تاکنون برخوردی با کسانی که حقوقهای نجومی دریافت کرده‌اند، نشده است، گفت: دریافت حقوقهای نجومی از سوی این افراد، خیانت است؛ برخی این افراد را «عزیز» نامیدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.