قدس آنلاین – سبزوار : مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: امسال برای اجرای طرح های عمرانی و توسعه معابر روستایی 16 هزار تن قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن استان خراسان رضوی قرار گرفته است.

16هزار تن قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن استان خراسان رضوی قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار وحید قربانی که در جمع خبرنگاران سخن می گفت با بیان اینکه سال گذشته بیش از یک میلیون و 150 هزار متر مربع معابر روستایی استان آسفالت شده است افزود: برای توسعه اشتغال روستائیان تفاهم نامه ای با بانک سینا در استان در حال انعقاد است که براساس آن 600 میلیارد ریال تسهیلات در راستای اجرای طرح های توانمندسازی اقتصادی روستائیان پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در 50 روستای بالای 25 خانوار این استان در حال اجرا است تصریح کرد : ساکنان روستا می توانند با ایجاد شرکت های تعاونی و ارائه طرح مشارکتی اقتصادی از تسهیلات این بخش به خوبی بهره مند شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی نیزهم گفت: 520 هزار خانوار عشایری و روستایی در سطح استان مشمول بهره مندی از بیمه هستند که فقط 120 هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند.

محمود کاظمی با بیان اینکه در مجموع 23 درصد از روستائیان و عشایر استان زیر پوشش این بیمه در استان قرار دارند، یادآورشد : 378 نفر در استان از خدمات مستمری این بیمه و سه هزار و 100 نفر نیز از مستمری فوت شدگان استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: 40 درصد از جمعیت روستایی و عشایری شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب زیر پوشش این بیمه هستند. / انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.