۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: 465652

رئیس بانک مرکزی با اشاره به این که نرخ ارز واقعی است، گفت: نرخ ارز در دولت روحانی ثابت نمانده و تغییرات با شیب ملایمی داشته و برخورد بانک مرکزی با نرخ ارز منطقی است.

رئیس بانک مرکزی: نرخ ارز واقعی است

به گزارش تسنیم، ولی الله سیف شامگاه امروز در نشست خبری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: طرحی که نظام بانکی برای توسعه فعالیت‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط دنبال می‌کند آثار مثبتی به همراه داشته است به طوری که در این بخش 7 هزار و 500 واحد برای دریافت تسهیلات بانکی به رقم 16 هزار میلیارد تومان ثبت نام کرده‌اند که این امر دستاورد بزرگی برای توسعه فعالیت‌های آنها خواهد بود. 

وی افزود: اولویت اول دولت برای ارائه تسهیلات به این بنگاه‌های تولیدی تامین سرمایه در گردش برای بنگاه‌هایی است که از بازار مصرف برخوردار هستند و قیمت فروش کالای آنها بالاتر از قیمت تمام شده است.

رئیس بانک مرکزی ایران ادامه داد: برای تامین بنگاه‌های کوچک و متوسط از تسهیلات دولتی موانعی مانند چک‌های برگشتی وجود داشت که برای رفع این مشکل همزمان با ارائه تسهیلات وضعیت بدهی بنگاه‌ها نیز تعیین تکلیف می‌شود.

سیف تصریح کرد: 12 هزار واحد تا به امروز واحد کوچک و متوسط در بازار معرفی شده‌اند که نتیجه آن منجر به عقد قرارداد و دریافت مرحله اول مطالبات شده است. 

وی گفت: بانک‌ها نیز از این طرح استقبال خوبی داشته‌اند و در شرایطی که آنها در تنگنا به سر می‌برند توانسته‌اند تسهیلات بانکی را به صورت بهینه که موجب تحریک در اقتصاد و اشتغال کشور می‌شود ارائه دهد. 

رئیس بانک مرکزی گفت: برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌های بزرگ نیز باید بررسی و استمرار دقیق‌تری صورت گیرد تا در نهایت تسهیلات ارائه شده منجر به افزایش تولید و برگشت منابع نظام بانکی شود.

سیف در پاسخ به تسنیم در خصوص اظهارات فعالین بخش خصوصی در مورد عدم تغییر نرخ ارز در دولت روحانی و دخالت دولت در ثابت نگه داشتن نرخ ارز گفت: نرخ ارز در دولت روحانی ثابت نمانده و بانک مرکزی در این خصوص برخورد منطقی دارد و تنها این وظیفه را احساس می‌کند تا از تغییرات هیجانی نرخ ارز جلوگیری به عمل آورد.

وی افزود: نرخ ارز در سال‌های اخیر با شیب ملایم حرکت داشته است و در فصول مختلف تغییراتی را تجربه کرده است.

رئیس بانک مرکزی اشاره کرد: این تغییرات ممکن است در مواردی به دلیل افزایش سفرها به اروپا باشد، که تقاضا برای ارز را در بازار مصرف بالا می‌برد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.