مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: صلوات بفرستید، صلوات عمر را زیاد می‌کند، صله رحم است. عمر انسان را با برکت می‌کند. زیاد یعنی برکت. نه اینکه سال و ماه عمر را زیاد می‌کند، بلکه عمر را با برکت می‌کند.

طول عمر می خواهید، این کار را زیاد انجام دهید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: صلوات بفرستید، صلوات عمر را زیاد می‌کند، صله رحم است. عمر انسان را با برکت می‌کند. زیاد یعنی برکت. نه اینکه سال و ماه عمر را زیاد می‌کند، بلکه عمر را با برکت می‌کند. دیدید اصحاب کهف رفتند در غار خوابیدند، خودشان فکر می‌کردند یک روز و نصفی خوابیده‌اند ولی سیصد و نه سال طول کشیده بود. چقدر با برکت! یک چرت که بخوابی، دنیا می‌آید و می‌رود. تا دو سه ساعت خوابیدی، دنیا چند هزار سال راه رفته است.
اما آخرت هیچ راه نمی‌رود. کسی نشنیده آخرت راه برود. قیامت آخر ندارد. قرب خدا آخر ندارد. دنیا آخر دارد، برزخ آخر دارد، امّا قیامت حضور خداست. قرب خداست. لذا آخر ندارد. شبها صبح می‌شوند و روزها غروب می‌شوند. اما قیامت نه شب می‌شود و نه روز. هیچکدام. روزی است که خیلی روز است، شب هم ندارد. شب است که سبب می‌شود روز را می‌شناسیم. شب را هم می‌شناسیم، وقتی شب نشود روز کجاست؟

کتاب طوبای محبّت جلد دوم– ص 223
مجالس حاج محمّد اسماعیل دولابی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.