رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: تولید،انباشت،نمایش و تفهیم قدرت نظامی، سبب شده تهدید نظامی در انتهای لیست تهدیدات کشور قرار بگیرد

عدم امکان حمله زمینی آمریکا به ایران تعارف سیاسی نیست/ تهدید نظامی در انتهای لیست تهدیدات کشور قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (سه شنبه ۲۷ مهر) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به هفته بزرگداشت "پدافند غیر عامل" که در پیش است، اظهار داشت: هفته بزرگداشت "پدافند غیرعامل" کشور از دوم تا هشتم آبان ماه نامگذاری شده است؛ در هشتم آبان ماه سال ۸۲ طبق فرمان مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیر عامل تشکیل شد و این روز پس از ثبت شورای فرهنگ عمومی کشور به نام روز پدافند غیرعامل نام گرفت. وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل نه یک دستگاه اجرایی و نه یک دستگاه انتفاعی است، عنوان کرد: ما سعی داریم در راستای اهداف ستاد کل نیروهای مسلح به تمامی دستگاه ها و بخش های دولتی و خصوصی و همچنین مردمی کشور در راه مقابله با تهدیدات پیش رو کمک کنیم.
سردار جلالی افزود: سازمان پدافند غیر عامل دارای نقشی فرادستگاهی در سه قوه، نیروهای مسلح و همچنین دستگاه های خصوصی دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه شعار امسال بزرگداشت هفته "پدافندغیر عامل" مصون سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل به "پدافند غیر عامل" است، عنوان کرد: «اقتدار ملی، خودباوری و جهاد علمی، مصون سازی سرمایه ها و زیرساختهای علمی، مصون سازی کشور با عمل انقلاب، ‌ جهاد کبیر و مقابله با نفوذ دشمن، توانمند سازی جامعه با اقدام وعمل به اقتصاد مقاومتی، دفاع جامع ارتقاء آمادگی با جامعه سالم در مقابله با تهدیدات نوین، استاندار سازی پایداری زیرساختها و سرمایه های ملی و همچنین مصون سازی با مدیریت جهادی و بسیج مردم» عناوین روزهای هفته بزرگداشت "پدافند غیر عامل است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در خصوص برنامه های این سازمان در هفته پدافند غیر عامل گفت: برگزاری جشنواره علمی سلمان فارسی، کلنگ زنی مکان جدید دانشکده پدافند غیر عامل، برگزاری همایش ملی پدافند غیر عامل ICT کشور، برگزاری همایش مدیران عامل شرکتهای مهندسین مشاور پدافند غیر عامل، برگزاری رزمایش ملی سیگنال رسانی زمینی بر بستر فیبر نوری در تهران و ۳۱ استان، برگزاری رزمایش NBCR در ایستگاه مترو قیطریه تهران، برگزاری همایش پدافند زیستی، برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل بسیج کارگری، برگزاری یک رزمایش در شهرک صنعتی، سخنرانی قبل ازخطبه های نماز جمعه، برگزاری رزمایش  و صبحگاه مشترک دانش آموزی و برگزاری مانور تست های مولدهای اضطراری برق از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته پدافند غیر عامل است.
سردار جلالی افزود: افتتاح مرکز مهارت پدافند غیر عامل، رزمایش ملی آتش نشانی کشور، همایش دانش آموختگان پدافند غیر عامل، همایش وابستگان نظامی جمهوری اسلامی ایران، همایش کارکنان سازمان، برگزاری مانور قطع گاز ترکمنستان و همچنین همایش ملی پدافند غیر عامل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه های محوری سازمان پدافند غیر عامل بعد از هشتم آبان ماه خواهد بود.
وی با بیان اینکه سازمان پدافند غیر عامل توانسته است تمام تهدیدات موجود را رصد و شناسایی کند و برای مقابله با هر یک از آنها راه حل پیش بینی کند، عنوان کرد: پایداری امنیتی در کشورما بسیار بالا است؛ ما توانسته ایم تهدیدات نظامی را به انتهای لیست تهدیدات کشور بفرستیم و این کار با تولید، انباشت، نمایش و تصمیم قدرت ما به منطقه و جهان صورت گرفته است.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه تدابیر برجام نتوانست سایه جنگ اقتصادی را از سر کشور بردارد، عنوان کرد: ما اعتقاد داریم این جنگ اقتصادی همچنان پابرجا خواهد ماند.
جلالی با اشاره به مسائل مطرح شده در حوزه محصولات تراریخته موجود در کشور گفت: ما نیز همچون بسیاری از اساتید و صاحبنظران اعتقاد داریم که بسیاری از بیماری های موجود در کشور ما به دلیل انجام دستکاری های ژنتیک در دستگاه های آزمایشگاهی آمریکا ایجاد شده است.
وی ادامه داد: ما امروز یقین داریم که امکان حمله زمینی آمریکا به ایران از لیست تهدیدات کشور کاملا حذف شده است؛ این یک تعارف سیاسی نیست.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: ما در شهرهای عسلویه، ‌ ماهشهر و خارک سه فرمانده ارشد را در احکامی که به امضای رئیس سازمان پدافند غیر عامل و وزیر نفت رسید منصوب کردیم تا در صورت بروز حادثه در  حوزه نفت و انرژی در این شهرها زمان برای انجام اقدامات پدافندی از دست نرود.
سردار جلالی در خصوص سامانه اسکادا گفت: در حوزه سایبری نیز توانسته ایم سامانه اسکادا را به صورت بومی در شرکت مپنا تولید کنیم.
وی با اشاره به برگزاری رزمایش سال گذشته دام و انسان در استان سیستان و بلوچستان گفت: امسال این رزمایش را در استان قم برگزار می کنیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در صدد هستیم رزمایش ملی دفاع سایبری را به صورت همگانی در کشور برگزار کنیم، تصریح کرد: در همین زمینه باید دستگاه های مختلف کشور را برای انجام این امر آماده کنیم.
سردار جلالی در پایان با اشاره به اینکه در زمینه کنترل گوشی های هوشمند مسئولان سازمان پدافند غیر عامل یک دستورالعمل را به تصویب رساند و آن را برای برر سی به هیئت دولت فرستاد، گفت: ما آمادگی داریم سیستم عامل گوشی های هوشمند مسئولین را تا حدود ۸۰ درصد امن سازی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.