۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 465791

پسر اعدامی که با رضایت اولیای دم از مجازات مرگ نجات پیدا کرده بود، در زندان نفر اول مسابقات قرآن شد.

پسر اعدامی، نفر اول مسابقات قرآن

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازجام‌جم، اسفند سال ۸۸ کارآگاهان جنایی تهران در جریان زورگیری مرگباری در چهارراه مجیدیه قرار گرفتند.
ماموران با حضور در محل مشاهده کردند مردی ۴۰ ساله مورد حمله سرنشینان نوجوان یک دستگاه موتورسیکلت قرار گرفته و با ضربه چاقوی یکی از آنها به قتل رسیده و کیفش به سرقت رفته است.
همزمان با تشکیل پرونده، متهمان تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند. در ادامه یکی از آنها گفت که چند مورد کیف‌قاپی داشته‌اند و در جریان آن مردی را کشته‌اند.
میلاد در دادگاه کیفری محاکمه و در دفاع از خود گفت: آن‌ شب به اتفاق محمدرضا و فرید مقداری مشروب خورده و به قصد کیف‌قاپی در خیابان‌ها شروع به گشت‌زدن کردیم. وقتی مقتول را دیدیم که قصد بالا رفتن از پل عابر را دارد به سمت او هجوم برده و تلاش کردیم تا کیفش را بگیریم، اما با مقاومت او مواجه شدیم. من هم برای این‌که بتوانم کیف را از دست او بگیرم، با چاقویی که از دوستم گرفته بودم ضربه‌ای به وی زدم که باعث مرگ او شدم، اما قصد من فقط قاپیدن کیف بود.
میلاد پس از دفاعیاتش به قصاص محکوم شد و همدستانش به حبس محکوم شدند. با تائید حکم میلاد، شمارش معکوس برای مرگ او آغاز شد تا این‌که خانواده مقتول دیروز و با گذشت هفت سال، با حضور در دادسرای امور جنایی تهران، وی را بخشیدند.
دیروز متهم از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت. او در دفاع از خود گفت: پس از دستگیری در زندان دیپلم و فوق‌دیپلم گرفتم و حالا دانشجوی رشته کارشناسی حقوق هستم. در زندان پنج جزء قرآن را حفظ کرده و در ۲۵ مسابقه حفظ و قرائت قرآن، مقام اول را کسب کردم. قرآن خواندن باعث شد، نماز بخوانم و همیشه وضو داشته باشم.
میلاد ادامه داد: مادرم مبتلا به سرطان است و شیمی‌درمانی می‌کند. درخواست دارم، حکم به آزادی من بدهید.
‌قضات دادگاه پس از دفاعیات متهم، حکم به آزادی او دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.