۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
کد خبر: 465812

انجام ورزش مداوم در برنامه زندگی بسیار مهم است. با اینکه بیشتر افراد زندگی پرمشغله‌ای دارند تلاش می‌کنند تا ورزش را در برنامه خود بگنجانند. برای داشتن برنامه ورزش موفق و مداوم باید قوانین خاصی را رعایت کرد

نکاتی خاص برای انجام موفقیت‌آمیز ورزش

به گزارش قدس آنلاین، نکاتی خاص برای انجام موفقیت‌آمیز ورزش وجود دارند که رعایت آن‌ها می‌تواند موثر باشد.
۱- آنچه دوست دارید انجام دهید:
بعضی افراد تصورات غلطی درباره ورزش دارند برای مثال فکر می‌کنند که اگر از ورزش لذت ببرند یا درد نداشته باشند ورزش بی‌اثر بوده است. با این وجود بسیاری از ورزشکاران حرفه‌ای از ورزش که می‌کنند لذت می‌برند حتی اگر تمرین‌های آن‌ها سخت و طاقت‌فرسا باشد. بنابراین بهتر است ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می‌برید و بتوانید به صورت مرتب آن را انجام دهید. بررسی‌های مختلف نشان داده است که ورزش اجباری تاثیری ندارد.
۲- با یک دوست ورزش کنید:
در صورتی که گروهی ورزش کنید بیشتر از آن فایده خواهید برد. افرادی که با هم ورزش می‌کنند یکدیگر را تشویق به ادامه ورزش می‌کنند و ا نگیزه بیشتری دارند. ورزش گروهی استرس و فشار را کم می‌کند.
۳- در فضای باز ورزش کنید:
ورزش در فضای باز بر روحیه شما نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. ورزش در فضای باز و هوای مناسب باعث می‌شود که اکسیژن کافی دریافت شود و لذت بردن از ورزش بیشتر شود. ورزش در فضای باز احتمال افسردگی، عصبانیت و تنش را کاهش می‌دهد. با ورزش در فضای باز میزان تولید تسترون و ویتامین D در بدن افزایش می‌یابد.
۴- بازی کنید:
به جای اینکه وزنه بزنید می‌توانید اشیای مختلف را بلند کنید به جای اینکه از دوچرخه ثابت استفاده کنید می‌توانید در فضای باز دوچرخه‌سواری کنید. تبدیل کردن فعالیت‌های ورزشی به فعالیت‌هایی که شبیه بازی هستند و هیجان بیشتری دارند می‌توانند ا نگیزه ورزش را افزایش دهد.
۵- ورزش را با هدف انجام دهید:
یکی از دلایلی که افراد ورزش را کنار می‌گذارند نداشتن هدف است. اگر تنها برنامه ورزشی در باشگاه داشته باشید و هدفی از این کار نداشته باشید ممکن است انگیزه خود را از دست بدهید. می‌توانید ورزش را در فعالیت‌های روزانه خود بگنجانید. برای مثال پیاده یا با دوچرخه‌ به محل کار خود بروید و به صورت کاربردی ورزش کنید.
۶- در جریان ورزش قرار بگیرید:
سعی کنید که غرق در ورزش شوید. بر روی ورزش تمرکز کنید. ببینید که بدن شما دقیقا در چه حالتی قرار می‌گیرد و ذهن خود را بر آن متمرکز کنید. آنچه که تمرکز شما را به هم می‌زند از خود دور کنید. بدین شکل زمان سریع‌تر می‌گذرد و شما بیشتر و با اشتیاق بیشتری ورزش می‌کنید.
۷- از احساساتی که ورزش به شما می‌دهد لذت ببرید:
ورزش مداوم آرامش بدن و ذهن را افزایش می‌دهد. بعد از ورزش شما لذت بیشتری از غذا خوردن می‌برید و استرس کمتری دارید. ورزش اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و بدن خوش‌فرم‌تر به نظر می‌رسد، حتی جنبه‌های ناراحت کننده ورزش مثل درد گرفتن عضلات و عرق کردن را می‌توان از منظر دیگری نگاه کرد. این اثرات نشان می‌دهد که شما زنده هستید و می‌توانید از بدن خود کار بکشید.
۸- نتیجه محور نباشید:
زیاد بر روی نتیجه ورزش تمرکز نکنید. اینکه فقط به دنبال اثرات ورزش و نتیجه گرفتن از آن باشید تمرکز شما را روی خود ورزش کم می‌کند. به هر جلسه ورزشی توجه کنید و نتیجه آن را ارزیابی نکنید.
۹- چیزهای جدید را تجربه کنید:
انسان‌ها از کشف چیزهای جدید لذت می‌برند. در ورزش خود تنوع ایجاد کنید و حرکات ورزشی جدید را تجربه کنید.
اگر از ورزش خود خسته شده‌اید، تغییر ایجاد کنید. تغییر در نحوه انجام حرکت یا شدت حرکت می‌تواند کمک کننده باشد.

منبع:سلامت نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.