دادگاهی در ترکیه دستور دستگیری ۱۴ افسر ارتش، از جمله شش ژنرال و یک دریاسالار را صادر کرده است. اتهام آنها راه اندازی یک مبارزه اینترنتی علیه دولت ترکیه توصیف شده است.

دستور بازداشت افسران ارتش ترکیه صادر شد

10 روز پیش 4 فرمانده ارشد ارتش ترکیه در اعتراض به ادامه تحقیقات قضایی درباره صدها افسر وظیفه و افسر بازنشسته، از مقام‌های خود استعفا دادند.

دولت ترکیه که بلافاصله پس از این استعفای دسته جمعی، افراد برگزیده خود را جانشین این افسران کرد، می‌گوید که به تحقیقات درباره ادعاهای مبنی بر فعالیت‌های ضد دولتی در داخل ارتش، ادامه می‌دهد.

در فهرست کسانی که قرار است دستگیر شوند، نام افسرانی به چشم می خورد که تا چند سال پیش انتظار می‌رفت که به بالاترین مقام‌ها در نیروهای مسلح ترکیه نایل شوند.

اما، توازن قدرت بین دولت غیرنظامی ترکیه و ارتش این کشورکه بطور سنتی بسیار قدرتمند است، به شدت تغییر کرده است.

رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه، که دو ماه پیش برای سومین بار در انتخابات این کشور پیروز شد، اکنون در موقعیتی بسیار مستحکم قرار دارد و تصمیم دارد که ارتش را از کلیه افسرانی که گمان می رود علیه دولت فعالیت می کنند، پاک کند.

به گزارش  بی بی سی، درحال حاضر دادگاه در حال بررسی پرونده نزدیک به 200 افسر ارتش ترکیه است که گفته می شود طرح آنها برای سرنگون کردن دولت اردوغان، هشت سال پیش کشف شد.

حکم دستگیری‌های اخیر در رابطه با چند وبسایت ضد دولتی که گفته می شود توسط ارتش راه اندازی شده، صادر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.