سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر کشور تاکید کرد هر کس یا جریانی که بخواهد از مساله قومیت ها سوءاستفاده کند با او و آن جریان به شدت برخورد خواهد شد.

با هرگونه سوءاستفاده از مساله قومیت ها برخورد شدید خواهیم کرد/تعیین ۵ عضو کمیسیون امنیت‌ملی در طرح اصلاح قوانین ۲ تابعیتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، «سیدحسین نقوی حسینی» در تشریح جلسه امروز -سه شنبه- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «عبدالرضا رحمانی فضلی» در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر کشور در این جلسه یادآور شد که قومیت ها در کشور ما به بهترین شکل، با صمیمیت و عشق به کشور و میهن با هم زندگی می کنند و افتخار همه ما این است که تحت لوای نظام جمهوری اسلامی هستیم.
نقوی حسینی افزود: رحمانی فضلی همچنین گفت که وزارت کشور به هیچ وجه در زمینه تقسیمات کشوری به ویژه تفسیمات استانی، ورود پیدا نکرده است و سیاست دولت هم این نیست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی افزود: رحمانی فضلی این مطالب را در پاسخ به سوال شهریاری نماینده زاهدان مبنی بر علت تقسیمات استان سیستان و بلوچستان به 2 یا 3 استان مطرح کرد.
نقوی حسینی افزود: نماینده زاهدان در مجلس گفت که با توجه به فقر، عدم توسعه و وسعت بسیار زیاد استان، ضرورت دارد مرزبندی استان تغییر کند و به یکی دو استان تقسیم شود تا بتوان به توسعه منطقه کمک کرد و مشکلات منطقه را رفع کرد.
این نماینده مجلس با بیان اینکه «پس از توضیحات وزیر کشور، شهریاری نماینده زاهدان از پاسخ های وزیر قانع نشد» افزود: قلمرو سوال شهریاری نماینده زاهدان از نظر کمیسیون، منطقه ای تشخیص داده شد و بنا شد که مطابق آیین نامه اقدامات بعدی انجام شود.
نقوی حسینی گفت: در جلسه امروز «محمدحسین مقیمی» قائم مقام وزیر و معاون سیاسی وزارت کشور و «سید سلمان سامانی» معاون پارلمانی وزیر نیز حضور داشتند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: در این جلسه ابتدا دلخوش نماینده صومعه سرا با اشاره بر اینکه دفاع از جان و مال و حقوق آحاد ملت بر اساس اصول مترقی قانون اساسی در داخل کشور به عهده دولت و خصوصا وزارت کشور می باشد، سوال خود مبنی بر اینکه به چه دلیل این امر از طریق شورای تامین و مراجع تحت نظارت آن وزارتخانه در خصوص حقوق اینجانب و خانواده و مردم صومعه سرا انجام نپذیرفته است؟
نقوی حسینی افزود: وزیر کشور در پاسخ به سوال دلخوش با بیان این که «وزارت کشور اقدامات خود را انجام داده و افراد متهم به دستگاه قضایی معرفی شده اند و منتظر صدور حکم هستند» تاکید کرد: از این به بعد هم هر موردی باشد، اقدام می شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: بنابر این شد که از سوی کمیسیون نیز موضوع پیگیری شود و سوال از وزیر منتفی شد.
نقوی حسینی افزود: هدایت الله خادمی و علیرضا سلیمی نیز سوال خود را پس گرفتند و محمدرضا پورابراهیمی نیز درخواست تعویض سوال خود را داده اند.

*اعضای کمیسیون مشترک «طرح دوتابعیتی ها» تعیین شدند
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: در ابتدای جلسه امروز نیز، انتخابات پنج عضو کمیسیون مشترک تعیین تکلیف «طرح دو تابعیتی ها»برگزار شد و آقایان «صفاری، نقوی حسینی، کواکبیان، گودرزی و نانوا کناری» با رای کمیسیون انتخاب شدند.
نقوی حسینی همچنین گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس فردا -چهارشنبه- ساعت 6 صبح جلسه فوق العاده خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.