قدس آنلاین- بیرجند: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به جمعیت 4 میلیونی زیرپوشش کمیته امداد امام (ره) در کشور گفت: در دو سال گذشته۵ درصد از جمعیت زیرپوشش بااشتغال زایی و توانمندسازی کاهش یافته است.

خروج 5 درصد از جمعیت زیرپوشش کمیته امداد بااشتغال زایی و توانمندسازی

به گزارش قدس آنلاین از بیرجند، پرویز فتاح در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: براساس آمار در تاریخ امداد همیشه رشد منفی داشته‌ایم و تعداد جمعیت زیرپوشش بالا رفته‌ که در این راستا امداد بارویکردهای توانمندی و اشتغالزایی در صدد کاهش جمعیت زیرپوشش خود است.

وی با اشاره به جمعیت 4 میلیونی زیرپوشش امداد امام (ره) در سطح کشور افزود: امداد جای دائم نیست بلکه جایگاه موقتی است و این از افتخارات امداد است به ویژه در دو سال گذشته  است که توانسته 5 درصد از جمعیت زیرپوشش خود را کاهش دهد و این ‌ارتباط‌ جای کار زیاد دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: با سفر به شهرستان طبس و آمار بیان شده 1400 نفر در زمینه امداد وام اشتغالزایی دریافت کرده اند و مشخص است که این وام اشتغال دلیل بر خروج نمی شود و این خوب نیست.

فتاح بیان کرد: در کمیته امداد امام (ره) هر خدمت‌رسانی که انجام می شود باید جهت‌گیری آن خروج باشد و در این راستا کار اساسی اشتغال و توانمندسازی مددجو است که باید آموزش دهیم.

وی افزود: در سال گذشته در استان خراسان جنوبی 84 درصد وام ها در زمینه امداد جذب شده و با همت بیشتر باید صددرصد این اعتبارات جذب شود.

وی با اشاره به اینکه از منابع امدادی و بانکی بلاعوض وام بدهیم بهتر از صدقه است، تصریح کرد: درآمدهای استانی و مردم به هر دلیلی پایین است و از کانال خود اشتغالی و خودکفایی باید به هدف خودمان برسیم و وام ها هر چقدر تعداد بیشتر بدهیم تکلیف است اما باید هدف خروج مددجو باشد و نیز در مقابل جا برای کسی که بیرون منتظر امداد است ایجاد شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اگر در این راستا دولت زمین با مجوز بدهد خانه و ساخت آن توسط امداد فراهم می‌شود و این شدنی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: در این راستا نیز هر زمینی که داده شود چه با وام و تسهیلات ساخت شود و بزرگ‌ترین خدمت زمین با مجوز است تا بتوانیم یک حرکت جهادی در خانه سازی انجام بدهیم زیرا خانه مدد جو حل شود به تبع سایر مسائل نیز حل می شود.

فتاح بیان کرد: مشکل ما در امداد از نظر وام قرض الحسنه وابستگی به بانک ها است که در این دولت با توجه به همه مشکلات مجوز صندوق قرض الحسنه به امداد داده شده است و این اتفاق خوبی است که باید نیز هرچه زودتر یک شعبه آن در استان خراسان جنوبی راه‌اندازی شود.

وی افزود: قرض الحسنه واقعی و اسلامی که مردم اذیت نشوند و با گشاده رویی و احترام داده شود و ما می توانیم این کار را بدون دریافت هیچ سودی انجام دهیم زیرا این منبع ایجاد خواهد کرد و بیشتر مراجعات با اعطا وام حل  می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کارکنان امداد باید بیشتر نهادی عمل کنند تا اداری‌ اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای مردمانی متواضع و اخلاق مدار است که در این راستا نیز از هیچ اقدامی نباید فروگذار کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.